Nosso Lar (Élet és Halál)

Másodjára mentem vissza szeretett másik otthonomba, Gibraltárra. Ekkor már megengedhettem magamnak, hogy valamelyest én szabjam a feltételeket: heti max. 30 órát szeretnék dolgozni, a többit meg szabadon, kényem-kedvem szerint szeretném eltölteni. Óhajom elfogadva! A harminc órai munkával meg tudtam teremteni a mindennapi betevő falatot magamnak és az acélparipámnak  egyaránt (egy Aprilia Pegaso 650). Ennél többre nem vágytam. Nem akartam gyűjteni, nem akartam spórolni, nem akartam meggazdagodni, legalábbis nem a szó általunk legismertebb értelmében. Elég volt az, amit a heti harminc óra hozott.

Ennél értékesebb volt viszont, amit a heti harminc órán kívül kaptam: rengeteg szabadidő, melybe belefért a sok sok pihenés, andalúziai motorozgatás, tengerparti sütkérezés, elmélkedés, keresgélés, olvasás, fényképezés.  Ekkoriban jutott eszembe, hogy utánajárjak, miről mesélnek azok, akiknek halálközeli élményben volt részük. Nagy kíváncsisággal és izgalommal keresgéltem, olvasgattam az interneten. Akkori felfedezéseimet most nem részletezném. Helyette csak annyit mondok, hogy a keresgélések után arra a következtetésre jutottam, hogy minden halálközeli élményben van valami, ami megtalálható az összes többiben. Akiket érdekel a téma, korábban már megnézhették Anita Moorjani felettébb érdekes beszámolóját a halál küszöbén túlról.

A Nosso Lar (Otthonunk) egy brazil író-médium tollából származik, aki állítólag egy külső hangot követve írta a könyveit. A történet megmutatja, hogyan ér véget a földi, és hogyan folytatódik az azt követő útszakasz.

Ezennel el is érkeztünk ahhoz a ponthoz, ahol megint kötelességem hangsúlyozni, hogy ugyanabban a helyzetben, ugyanabban az időben különböző emberek más-másféle tapasztalásban részesülnek. Ez a film, nem mindenkinek jó! Meggyőződésem, hogy úgy, ahogy Jézus lehet gyilkos is nem csak megváltó, ez a film is árthat vagy segíthet a nézőnek. És ez attól függ, hogy ki milyen eszközöket használ a megnézéséhez, megértéséhez. Én valamiért  mégis érdemesnek tartottam megosztani a szabad-gondolaton. Innentől bízom abban, hogy olyan személyek bukkannak rá, akiknek eddigi életük során volt alkalmuk kellő mennyiségű eszközt begyűjteni ahhoz, hogy a következő megfilmesített történet mondandóját a maguk hasznára fordíthassák. Ehhez kívánok sikert neked is, kedves olvasó! Ha tetszett, ne feledd megmutatni azoknak, akiket érdemesnek tartasz rá!

A filmet a youtuberól és a vimeoról rendszeresen letörlik, ezért azt javaslom, hogy töltsd le torrenten, és hagyd bekapcsolva a letöltő programot, hogy általad minél többen letölthessék. 

További elmét élénkítő filmek ITT

Categories: Elmélkedések, Filmek, Minden | Címkék: , , , , , , , , , , , , , , , , | 13 hozzászólás

Bejegyzés navigáció

13 thoughts on “Nosso Lar (Élet és Halál)

  1. emőke

    Köszönöm az élményt! Léleksimogató volt számomra.

    • Örvendek Emőke! Puszilom a családot! Ha hazajöttök, örömömre szolgálna, ha találkozhatnánk egyet! Amint a mellékelt ábrák is mutatják, én is megosztottam magam: http://www.flickr.com/photos/hargitay

    • ÉvaSarolta

      Kedves Ajánló! Sajnos a rendszer valami kódot kért, így alig láttam valamit a filmből…
      Sajnálom!

      • Kedves olvasó!

        Elképzelhető, hogy a számítógépedről hiányzik valami programcsomag, vagy lehet, hogy a számítógép konfigurációja kissé gyenge… az én laptomon is gyenglén mnegy., de kicsivel erősebb számítógépeken visozn nagyon jól

        Próbéld megnézni egy másik számítógépen. Megéri!

        Baráti szeretettel, Attila

  2. Eviica

    Biztos nem véletlen, hogy ez a film két napon belül két irányból is megtalált 🙂
    (Nem véletlen de azért döbbenetes) 🙂

    • 🙂 az…főleg ha olyan gondolatokkal találkozol benne, melyek már korábban is bekopogtak nálad, nemde? 🙂

      • Eviica

        így van! és így is volt 🙂 ez pedig a visszaigazolás arról, hogy figyelni kell az ilyen JEL-ekre.
        🙂

  3. E.

    Egy kis infó Otthonunk írójának életéről: http://www.youtube.com/watch?v=GOAvhobKLMs&feature=related

    • magyar feliratot nem kínálsz hozzá? 🙂 ha nem tudsz portugálul vagy franciául, nem érted meg ezt így…

  4. Visszajelzés: És az élet megy tovább « Szabad Gondolat

  5. Nagyon köszönöm, megnéztem a filmet és nagyon tetszett! 🙂 Azóta ajánlom mindenkinek úton-útfélen… Viszont ráakadtam a második részre is, azt is érdemes megnézni: http://atudatosteremtesmuveszete.blogspot.hu/2013/05/es-az-elet-megy-tovabb-e-vida.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed:+ATudatosTeremtsMvszete+%28A+tudatos+teremt%C3%A9s+m%C5%B1v%C3%A9szete%29

    • Örvendek Szilvi, hogy tetszett a film. Az “És az élet megy tovább” nem a második része a Nosso Lar -nak, hanem egy másik történet ugyanattól az írótol Chico Xaviertől. Én fordítottam magyarra, melyet a szabad gondolat fordított magyarra 😛

SZABAD A GONDOLAT! (vélemény/kérdés/üzenet)

Start a Blog at WordPress.com.