Mit jelent a köszönöm?

“Köszönöm”. “Kérlek”. “Bocsánat”.

Van, hogy azt mondod, nekem, hogy “köszönöm”, s közben én azt érzem, nincs lelkedben “öröm”. És, ha én azt mondom, neked, hogy “köszönöm”, vajon a lelkemben lakozik – e “öröm” ?
Ha a Mindenségben lelem az örömöm, azt sem kell mondanod, nekem, hogy köszönöm. Mert ekkor a köszönöm maga az örömöm.
S hiába mondanád nekem, hogy köszönöm, ha abban, mit megteszek, nincsen örömöm. Talán újra megteszem, hisz hallom, hogy köszönöm, de továbbra sem lelem benne az örömöm
S miért mondanám azt is, hogy “szívesen”, ha amit teszek, nem szívemből teszem. Ha pedig mindig szívemből cselekszem, akkor a tettem maga a szívesen. És, ekkor, mondanom sem kell neked, hogy szívesen, hisz cselekedetemben érzed a szívemet.
Szükségből szükségbe, hol nem lelem örömöm, azt, amit kapok, mindig csak köszönöm, s így keresem, szüntelen, örömöm.
A végtelenség örök bőségében, hol az Élet túlcsordul örömben; ott, hol nincs semmire “szükségem”; hol a Mindenségben örömemet lelem, ott épp az örömöm az én köszönetem.
S van, hogy azt mondom, neked, hogy “kérlek”, így talán megteszed, mit másképp nem tennél meg. Így fejezem ki, neked a szükségem, az örömömért való esdeklésem.
A Mindenség végtelenségében, ott, hol Isten van, és hol szükség nincsen, értelmét veszti minden esdeklésem.
És, minthogy szükségben fogant a bánat, azzal együtt fogant az esdeklő “bocsánat”. Hisz, ha nem szívedből teszed, amit kérek, könnyen meglehet, hogy azt el is véted. S ha már elvétetted azt, mit tőled kértem, “tartozol” nekem egy bocsánatkéréssel.
A Szívben, Istenben, Szükségtelenségben, Köszönöm, Kérlek s Bocsánat talán nincsen. A Szívedben, Istenben érzed, mit kell tenned, s ha azt megteszed, benne örömedet leled. Az örömed, pedig, maga a köszönöm, és amit kérnél, az is épp az öröm. Ha viszont éled már az örök örömöt, vagy pedig éppen az Életet örülöd; ha amit teszel, abban örömedet leled, akkor már nincs is, miért bocsánatot kérned. Hisz nem teszel olyant, mivel ártanál nékem.
S ha legalább én Istenben élek, jóformán még csak rád sem nézek, mégis, bizonyára, érzem a szükséged. S ha a szükséged szívemben érzem, megkapod azt tőlem, mielőtt még kéred, anélkül, hogy azért bármit is remélnék.
Talán így oldódik fel a szükség a szükségtelenségben, az Istentelenség az Istenségben.

Júlia

Reklámok
Categories: Minden | Hozzászólás

Bejegyzés navigáció

SZABAD A GONDOLAT! (vélemény/kérdés/üzenet)

WordPress.com ingyenes honlap vagy saját honlap létrehozása.