LEHETÜNK-e BÁRKI vagy BÁRMI?

shapeLEHETÜNK-e BÁRKI vagy BÁRMI,
ha nem merünk meghalni mindenféle elképzelésnek, melyet a különböző vallásos és társadalmi programok segítésével magunkról kialakítottunk és hevesen védelmeztünk az évek során?
Észre merjük-e venni, hogy minél inkább ragaszkodunk egy bizonyos magunkról kialakított énképhez, és minél több időt és energiát fektetünk annak építésébe, újraépítésébe és megvédésébe, annál kisebb az esélyünk arra, hogy halálunk pillanatában vagy még azelőtt elnyerjük a fizikai léttől való teljes szabadulást?
Nyerhet-e üdvösséget az a lélek, melyet az agyon keresztül betáplált, különböző vallásos gyakorlatokkal szisztematikusan megerősített énképek fogva tartanak? Nem is merek belegondolni, hogy mi történik azzal a lélekkel, mely úgy kényszerül távozni a földi létből, hogy valamilyen ideológia vagy teológia mérgének köszönhetően élete utolsó napjáig nem képes levetkőzni világi kötődéseit magáról.
Pál szavai talán képesek megsejtetni velünk a szabadság, a formátlanság igazi ízét, mely a Teremtő akarata szerint bárhol, bármikor bármilyen formát magára ölthet annak érdekében, hogy megkívántassa a lélek szabadságát a test rabjaival.
“19.
Mert én, noha mindenkivel szemben szabad vagyok, magamat mindenkinek szolgájává tettem, hogy a többséget megnyerjem.
20.
És a zsidóknak zsidóvá lettem, hogy zsidókat nyerjek meg; a törvény alatt valóknak törvény alatt valóvá, hogy a törvény alatt valókat megnyerjem;
21.
A törvény nélkül valóknak törvénynélkülivé, noha nem vagyok Isten törvénye nélkül, hanem Krisztus törvényében való, hogy törvény nélkül valókat nyerjek meg.
22.
Az erőtleneknek erőtelenné lettem, hogy az erőteleneket megnyerjem. Mindeneknek mindenné lettem, hogy minden módon megtartsak némelyeket.” (1Kor. 9)
 
“11.
Nem hogy az én szűkölködésemre nézve szólnék; mert én megtanultam, hogy azokban, a melyekben vagyok, megelégedett legyek.
12.
Tudok megaláztatni is, tudok bővölködni is; mindenben és mindenekben ismerős vagyok a jóllakással is, az éhezéssel is, a bővölködéssel is, a szűkölködéssel is.
13.
Mindenre van erőm a Krisztusban (megj: a bennem élő tökéletesség által), a ki engem megerősít.” (Fil. 4)
Nem szívesen idézek, de ennél tökéletesebben nem tudom megfogalmazni a szabadság lényegét.
Mint egy értelem nélkül való gyermek bámulok ki a fejemből és azon tűnődöm, hogy miként lehetett ezeket a szavakat annyira félreértelmezni és félreértelmeztetni, hogy végül létrejöhetett a kereszténységnek nevezett Isten- gyalázat. 😦
Bocsáss meg nekünk! Nem tudtuk, mit cselekszünk!
Kapcsolódó gondolatok:
A hatásos ima és a halálos ima
Reklámok
Categories: Minden | Hozzászólás

Bejegyzés navigáció

SZABAD A GONDOLAT! (vélemény/kérdés/üzenet)

Működteti a WordPress.com.