Ez az a világ

tumblr_na2jl5t8WJ1tcung6o1_1280Ez az a világ, hol az eszem teremt rendet,
Hol az Isten jót már nem teremthet.
Ez az a világ, hol megfulladok,
Hol a jó a rossznak ad zamatot.
Ez az a világ, hol senki nem cserélhet,
Hol a szegény igazságot csak remélhet.

Ez az a világ, hol a rossz a jónak ad szárnyat,
Hol az igazság szégyen s gyalázat.
Hol, mit látunk, csupán káprázat,
Mit az élet ki nem állhat.
A világ, hol a szerelem gyötrelem,
S a keserűség édes töredelem.

Ez az a világ, hol másokkal vagy egyedül,
Hol a meghittség sírva tovarepül.
A világ, melybe örömmel születtél,
Hol a valóságból álomba szenderültél.
A világ melyben fekete a fehér,
És a jó szó többet mond, mint ér.

Ez az a világ, hol együtt vagyunk egyedül,
Hol az élő halálba szenderül,
Hol a halott búcsút int a napnak,
S az újszülött örül a viruló tavasznak.

Ebbe a világba születtünk sokan egyedül,
Hol a fájdalom mélyül, s nem enyhül.
Ebben a világban, kik nevetnek is csak sírnak,
Gazdagságuk eladják a holtaknak s a sírnak.

Ebből a világból utam vezet kifelé,
Álmaim s képzeletem tündérkertje felé.
Ebben a világban nem találom helyem,
Nem lelem itt már életem, kenyerem,
Mert a hazug is őszintének tűnik,
S mit igaznak hiszek, nem igaz,
Csak félig.‎

P.S. Hamarosan egy újabb utazás, egy újabb zarándoklat veszi kezdetét –megtörténhet, hogy az utolsó–, melynek beszámolóit itt fogom közzé tenni.

blue

Reklámok
Categories: rímekben | 1 hozzászólás

Bejegyzés navigáció

One thought on “Ez az a világ

  1. Schmidt Károly

    Kedves Szabad Gondolat!
    E versformába szerkesztett mondanivalót én már múlt időben olvastam itt és most. (Hadd maradjak meg magamnak, s talán másoknak is optimista.) Igaz, hogy még igen sok tennivaló van, de ha megmaradok pesszimistának, akkor azt erősítem. Természetesen ahhoz, hogy abszolút érthető legyen az, amit és ahogyan én gondolok, a magam szájíze szerint kell(ene) most “rímfaragnom” erről a mondanivalóról. Most erre nem tudok szakítani időt. Nem sok minden változna jelentősen, csak az igeidők ideje. Van természetesen olyan sor, amely változatlan maradna. Mindemellett, mint már ahogyan az eddigiekben is volt, egyetértek abban, hogy (MÉG) ez van, bár a jelek már mást (is) mutatnak, s én amondó vagyok, hogy inkább foglalkozzunk azzal, a még most kissé jelentéktelennek tűnő mással.. Ebből a meggondolásból én már ilyen gondolatoknak nem adok “hangot”, mert már ebből a “kátyúból” (is) nagyon ki kellene kászálódni.
    Maradok tisztelettel és szeretettel a Szabad Gondolat olvasója, és esetleg véleménynyilvánítója, szeretettel: Schmidt Károly.

SZABAD A GONDOLAT! (vélemény/kérdés/üzenet)

Működteti a WordPress.com.