Isten Ujja

“A vallás az, ami hátramarad,
miután a lélek elhagyja az épületet.”
(Bono)

Elkészült az Isten Ujja címet viselő dokumentumfilm magyar felirata. A film bemutatja, hogy miként munkálkodik Isten azon “egyszerű” emberek életében, akik mellőzve a nagy ceremóniát egyszerűen csak megcselekszik az ő akaratát.
A rendező ellátogat a világ különböző pontjaira azzal a céllal, hogy lencsevégre kapja Istent akció közben.
Az a szó, hogy lenyűgöző, úgy érzem, túl kevés erre az alkotásra. Főképp a film elején olyan dolgok vannak bemutatva, melyek sokaknál nagyon hamar kiütik a biztosítékot. Az őszintét megvallva, én is elég kételkedve és meghökkenve néztem az első képeket.
Valahogy együtt éreztem a film rendezőjével, aki azt mondja, hogy mindig is tudta, hogy Isten tud csodákat tenni, de valamiért arra számított, hogy ha Isten csodákat tesz, akkor “normális csodák” lesznek azok… Nos, én is erre számítottam… de csalódnom kellett. Az első percek után eszembe jutott egy régi klasszikus, melynek címe: Az Istenek a fejükre estek.
Azon tűnődtem, hogy vajon ki esett a fejére? Isten vagy én? Valamelyikünk biztos, hogy fejjel lefelé látja a világot. Tovább nézve a filmet, arra a következtetésre jutottam, hogy Istennek vannak azért normális cselekedetei is.
Normális? Mi a normális? Milyen paradigma szerint?
Létezne, hogy neki más a normális, mint nekem? Lehetséges, hogy én vagyok, és mindig is én voltam az, aki őt be akartam skatulyázni?
A film végén a következő következtetésekre jutottam:
1. Istennek jóval nagyobb a humorérzéke, mint nekem.
2. Bár csak egy Isten van, minden jele arra utal, hogy ennek az egy Istennek végtelen sok arca van. A kérdés csupán az, hogy melyik arcát mutatja nekem. A szigorú arcát? A büntető arcát? A jókedvű és humoros arcát? Vajon mitől függ az, hogy melyik arcát látom én?
Nagyon valószínű, hogy tőlem. Minden jel arra utal, hogy neki hatalmában áll rendelkezni a teremtényei felett. Megdorgálhatja őket, megbüntetheti őket, játszadozhat, vagy viccelődhet velük.
Ha egy kicsit elszállok, és figyelmen kívül hagyva az Ő törvényeit és tanácsait, megbántom embertársaimat, több mint valószínű, hogy a lelkiismeretemen keresztül a szigorú, vagy éppen a szomorú arcát fogja megmutatni. Viszont, ha teljes erőmmel azon vagyok, hogy megismerjem Őt, hogy az Ő akarata szerint cselekedve szeressem és szolgáljam embertársaimat, elképzelhető, hogy egyre gyakrabban fogom látni az ő jókedvű és humoros arcát, mellyel elégedettségét fejezi ki az életvitelemet illetően.
Ha például egy ember éppen most szembesül gyarlóságával, gonoszságával és azon a ponton van, hogy megbánja bűneit, és az felszabadító igazság útjára lépjen, akkor talán a legjobb, ha a szenvedő Krisztus arcát látja, aki az utolsó leheletével is azt mondta, hogy bocsáss meg nekik, mert nem tudják, mit cselekednek. Ilyen esetben egyáltalán nem lenne helyénvaló, hogy valaki arról próbálja győzködni őt, hogy Isten jókedvű, vidám, és felettébb nagy a humorérzéke, mert annak az embernek, abban a pillanatban épp a Teremtő Isten szomorúságát kell látnia, melynek oka, hogy bár ingyen felkínálta számunkra az örök élet lehetősségét, mi mégis a halált, a pusztulást, és a hazugságot választjuk. Sőt, még fizetni is hajlandók vagyunk érte.

Te, kedves barátom, melyik arcát látod az Istennek? Pontosabban fogalmazva, melyik arcára van néked szükséged?
Isten melyik arcára van szükségünk? Ha netán nem tetszik Istennek az az arca, amelyet épp látunk, mit tehetünk azért, hogy ő megváltoztassa tekintetét? Talán a filmből megtudjuk!

Aki kíváncsi rá, letöltheti a következő oldalon a „Get this torrent” linkre kattintva. Ha nem megy, akkor itt próbáld: https://kat.cr/isten-ujja-finger-of-god-t11311654.html
Aki a nemrég beharangozott Szent Lélek (Szent Szellem) című filmet szeretné megnézni, letöltheti azt a következő címen: https://kat.cr/holy-ghost-szent-szellem-t10972795.html

Részlet a filmből:

A Teljes Film

Hasonló Filmek: https://szabadgondolat.wordpress.com/filmek/

Categories: Minden | 1 hozzászólás

Bejegyzés navigáció

One thought on “Isten Ujja

  1. Visszajelzés: A megvilágosodás, mint befektetés |

SZABAD A GONDOLAT! (vélemény/kérdés/üzenet)

WordPress.com ingyenes honlap vagy saját honlap létrehozása.