Szavazz, dolgozz, légy szabad!

Szavazz és dolgozz! Így leszel nemes!
Rajtad röhög már az Öreg Östen es!

Ne gondolkodj! Arra van a király!
Ürítsd fejed munka után: a kocsmában igyál!

A munka nemesít.  – Ezt gondolod te.
Ő meg csak mosolyog: “Ezt megint bevette!”

Sorsod provokál, hogy még meddig bírod,
Saját sorskönyvedet önmagadnak írod!

Szabad lehetsz te is! Végre eldöntheted!
A hazug programokat többé nem erőlteted,
Álarcaid levetheted, elvetheted!
Őszintén, bátran, hittel éled életed!

Szabadságot nem kapsz a játékboltban,
sem a piacon, sem a templomban.

Szabadságod mástól vissza nem szerezheted,
Mert te voltál, ki róla megfeledkezett.

Ne tegyél mást, csak emlékezz,
Az őszinteség ellen többé ne vétkezz.

Szabad csak az lehet, ki igazán igaz,
Tiszta lelke mélyét nem szennyezi gaz.

A te szabadságod a világ szabadsága!
Nem fenyeget már a “sötétség” rabsága!

Egykori királyod elveszti “munkáját
A választó többé nem ismétli hibáját.

Visszatetted magad világod közepére.
Nincs több keserű leves reggelre, estére.

Nincs többé munka, csak örömteli játék.
A hazugság ködben eltűnnek királyék.

Ezt a ködöt a fényes nap felszárítja.
És csak az marad meg, kinek családneve: TISZTA.

((Hogyan gondolkodik a választó, és hogyan a választott.))
sakkk

Categories: rímekben | 25 hozzászólás

Bejegyzés navigáció

25 thoughts on “Szavazz, dolgozz, légy szabad!

  1. Schmidt Károly

    Kedves Szabad Gondolat!

    Verses rímbe faragásod
    napról-napra javul,
    fő, ha vagy következetes,
    bátran és konokul.

    Bocsánat e kis bevezetőért.

    Dolgoztam is, szavaztam is, szavaztam is, dolgoztam is. S hogy kire, mire? Hát az “Új izmus”-omra:

    Új izmus

    Izmusoknak soha-soha
    nem voltam én tagja,
    pártkönyveimbe a bélyeg
    nem volt beragasztva,

    Nem volt, hisz az sohasem volt,
    bár nekem volt pártom,
    szabályait szívem írta,
    ez volt igazságom.

    Megtört a jég, kék égbolton
    sejlett egy új izmus,
    mára gyökeret vert bennem
    Ő, mint optimizmus.

    Hitem lett és büszkén vallom,
    hogy tagja lehetek,
    szabálykönyvét csak én írom,
    vele töltekezek.

    Optimizmusommal élni
    megnyugtatón annyi,
    Istennek szent erejében
    sosem csalatkozni.
    (2014. 04. 15.)

    Hát …, akkor én elmentem eme “Új izmus” mellett kampányolni! Már látom, hogy mennyi párttaggal bővülök, jaj de örülök!
    Boldog mindennapokat kívánok, szeretettel: Schmidt Károly.

    • Hálás köszönet a szívből jövő rímekért,
      melyeket ha az ész nem is, a szív csak megért! 🙂
      Derűs napokat, kedves Károly! 🙂

  2. S. Lívia

    Mindkét verset nagyon köszönöm! Sokkal szebb a napom tőlük. 🙂 Lívia

    • Schmidt Károly

      Kedves S.Lívia!
      A Szabad Gondolat nevében nem nyilatkozhatom, – bár tudom, hogy miként fog reagálni hozzászólásodhoz – ám én elmondhatom, tiszta szívemből köszönöm, hogy Te megköszönted, megköszönöd, hogy olvashattál gondolataimból vers formájában. Ha ilyen, vagy ehhez hasonló sorokat szeretnél olvasni, akkor – ugye, Kedves Szabad Gondolat megengeded – ajánlom ellátogatni a http://www.poet.hu-ra, ahol szintén megtalálsz. Én csak örömmel tudom fogadni, hogyha van, illetve találok, hasonló gondolkodású lelke(ke)t, illetve, hogy Ők rám találnak. E változás, változtatás elengedhetetlen feltétele, hogy a “hason szőrűek” megtalálják támogatottságukat. Ehhez kell az író, a költő, az a gondolkodó, akinek toll van a kezében, s az nyomot is hagy a papíron. S a legfontosabb láncszem, AZ OLVASÓ, hiszen Ők vannak többen – gondolom én -, s tudjuk, hogy a “sok lúd disznót győz”. Erre viszont manapság igen nagy szükség van. Örülök annak, hogy szebb napot adhattam.
      Kívánom, hogy ez maradjon is tartós, szeretettel: Schmidt Károly.

    • Schmidt Károly

      Kedves Lívia!
      Azért kérek még egyszer szót, mert rákattintottam az általam megadott címre, s nem az jött elő, amit én vártam, Valószínű, hogy a “-ra” nem kell a végére. Tehát: http://www.poet.hu

  3. Schmidt Károly

    Bocsánat, még egy közelebbi elérés: http://www.poet.hu/szerzo/Schmidt_Karoly_Imre

  4. KKatalin

    Tetszik ez az új párt, lehetek a tagja?
    Kell nekem a szabadság, mert lelkem akarja.

    Sötét rabságban élni dehogyis akarok,
    Régi életemből inkább tanulni óhajtok.

    Rab voltam sokáig, mint a többi hasonló,
    Tettem a dolgom, mint egy igásló.

    Feledtem könnyen, hogy szabadnak születtem,
    Szárnyak nélkül is szárnyalni teremtem.

    De lehullt a lepel, és már látom,
    Hazugságban éltem, az volt a világom.

    Nehéz a döntés, de meg lehet lépni,
    Változni kell, ha békében akarsz élni.

    Derűs szív nélkül mit ér az élet? Tehát
    optimizmussal csakis előre tekintek.

    🙂

    Köszönöm az ihletet adó gondolatokat! 🙂 Kati

    • Örvendek, hogy ihletődtél, jó kedvre derültél!
      Ha odafigyelünk rá, az öröm mindig él! 🙂

      Derűs napoT! 🙂

    • Schmidt Károly

      Kedves KKatalin!
      Engedd meg , hogy én is Hozzád szóljak.

      Ennek az új pártnak nem LEHETSZ a tagja,
      mert ennek a pártnak Te már VAGY a tagja.
      Eme hét versszakod erre bizonyíték,
      benne gondolatod optimista érték.

      Tartsd meg értékedet, ne engedd el soha,
      jövőd valójában nem leszel mostoha.
      Kampányomnak Te vagy első eredménye,
      ámde ezzel még nem értünk a végére.

      Boldog optimista napokat kívánok, szeretettel: Schmidt Károly.

      • KKatalin

        Kedves Károly!

        “Eredményes” kampányodhoz szívből gratulálok,
        És hogy tagja lehetek e pártnak, méltányolom.

        A Jóisten tudja csak, mi az én dolgom itten,
        De ígérem, eme eszmékhez hű maradok míg élek.

        Ő sem gondolhatja másképp, hisz csak jót akar nékünk,
        Majd csak rájön erre régóta félrevezetett népünk.

        Szabadságban lenni születéstől fogva jogunk,
        Ha nem is éltünk eddig vele, ezután majd fogunk.

        Szívemmel már látom ezt a szebb jövőt,
        Ha összefogunk, hamarosan bennünk tündököl.

        Ehhez kívánok mindnyájunknak erőt és kitartást,
        Ha szívből csináljuk, ez lesz az ÉLNI AKARÁS.

        Ráadás:

        Frissen, ma takarított ablakomat, eső is lemosta,
        Hálát adok az égnek, mert tette a földekre gondolva.
        :-))

        Köszönöm a jókívánságodat, szeretettel: Kati

      • Schmidt Károly

        Kedves Kati!

        Már két tag e pártban
        felemelő érzés,
        s hogy csak szaporodunk,
        sosem lehet kétség.

        Köszönöm viszontválaszodat, szeretettel: Schmidt Károly.

  5. Schmidt Károly

    Kedves Kati!
    Javítok:

    Már két tag e pártban
    felemelő érzés,
    s hogy csak szaporodunk
    sosem lehet kérdés.

    Figyelmetlen voltam a rímhasználatban, elnézést. Eredetileg kérdést akartam írni a kétség helyett..

    • KKatalin

      Kétség-e vagy kérdés e szempontból mindegy,
      Tartalom a fontos, ráadás, hogy rímel.

      Ne szabadkozz Károly, hisz szívedből írtál,
      Első szótól utolsóig, úgy jó, ahogy itt áll.

      🙂

      • Schmidt Károly

        Kedves Kati!
        Köszönöm e két versszakot, s hogy mosolyt csaltál az arcomra.

  6. KKatalin

    Nagyon szívesen! Én meg azt köszönöm, hogy kihoztátok belőlem életem 1. 2. és 3. versikéjét 🙂

    • Schmidt Károly

      Kedves Kati!
      Folytassuk?!

      • KKatalin

        Hm… hiányzik az ihlet, meg nehéz is volt napom,
        De Schmidt Károly részéről e kihívást elfogadom.
        🙂

      • Schmidt Károly

        Kedves Kati!
        Amint mondtam azt korábban, jaj de örülök,
        hogy a Szabad Gondolat minket összekötött.
        Szavaztunk is, dolgoztunk is, szabadok lettünk,
        Kedves Katalinnal tovább versenyezhetünk.

  7. KKatalin

    Kedves Károly!

    Szavaztam most is, de nem a „királyra”
    És nem is a megunt, csalóka régi világra.
    Egy új csapatnak szavaztam bizalmat,
    Hátha majd egyszer ők nyújtanak az országnak vigaszt.

    Tettem mindezt mert épp ráértem,
    Nem azért mert a szívemből éreztem.
    Ha szívemre hallgatok, akkor másfelé megyek,
    Mikor csak lehet, fák és madarak között legyek.

    Élvezni a tavaszt, jó levegőt, természetet,
    Mik sok örömöt adnak szívnek és léleknek.
    Szavazni, politizálni nem sok az értelme,
    Úgysem történik semmi az emberek kedvére.

    De nem szaporítom tovább a szót,
    Mivel most süt a nap, az idő nekem való.
    Ilyenkor a legjobb bicajra pattanni,
    Ki a határba két keréken vágtatni

    🙂

    Mindenkinek szép napot kívánok! 🙂 Kati

    • Schmidt Károly

      Kedves Kati!

      Mily igazad is van,
      óh, Kedves Katalin,
      most szökken szárába
      a csodás kankalin.

      Embernek jobb dóga
      van most természetben,
      mint az áporodott
      szavazó helységben.

      Egyébként is Te már
      adtad szavazatod,
      Optimista Párthoz
      vitt a gondolatod.

      Tudom is én szívből,
      ezt Te meg nem bánod,
      hisz aranyesőben
      fürdik már világod.

      A szókat most én sem
      szaporítom tovább,
      hisz a természetnél
      most semmi sem drágább.

      • KKatalin

        Kedves Károly!

        Mi újság az Optimista Pártban, nem hallom a hangod,
        Talán hervad a kankalin, mint éj a pirkadattól? 🙂

        Igazad van, váltsunk a témán,
        Vagy járjuk a széles határt némán.

        Szó ott úgysem kell, hol az érzés többet jelent,
        Ha kék eget láthatod a fák koronája felett.

        Véget ér a hideg idő most már,
        Madarak is ezt csicsergik óraszám.

        Itt a tavasz, élvezzük a természet gyönyörét,
        A minden bajságot elsöprő éltető napsütést.

        🙂

        Igazi szép, tavaszi napokat kívánok!K.

      • Schmidt Károly

        Kedves Kati!

        Nem hallod a hangom,
        tán nagyon halk voltam?
        Öt versszakot írtam
        Neked szépen sorban.

        Optimista Pártom
        büszkén áll a vártán,
        teher egy tagnak sem
        nyugszik széles vállán.

        Tagjainkat igaz
        szívük kötik össze,
        kéz a kézben nyugszik
        most és mindörökre.

        Hisszük azt, mi másnak
        még most hihetetlen,
        hiszünk úgy pártunkban,
        mint a természetben.

        A természet végzi
        természetes dolgát,
        mi csupán követjük
        szívvel a példáját.

        Napsugaras, boldog tavaszi napokat kívánok, szeretettel: Schmidt Károly.

  8. S. Lívia

    Kedves Károly! Köszönöm és ismét köszönöm!Pár nap kimaradt a netezésből, de igyekszem pótolni. Jó hangulatot kiváltó sok-sok napsütést kívánok Önnek is és minden kedves olvasónak, Szabad Gondolatot sem kihagyva, akinek köszönhetjük szabad gondolatainkat! 🙂

SZABAD A GONDOLAT! (vélemény/kérdés/üzenet)

WordPress.com ingyenes honlap vagy saját honlap létrehozása.