Az igaz zsidó – Emlékeztető

Hands on a globeAz igaz zsidó, mint tudjuk, nem akar Izraelt, egy saját országot magának, mert tudja, hogy az egész világ az ő országa.

Az igaz magyar nem akar Nagy Magyarországot, egy saját országot, mely egyedül csak az övé, mert tudja, hogy az egész világ az ő hazája.

Az igaz székely tudja, hogy az autonómia a szívben kell megszülessen, mert azáltal az egész világ Székelyföld lesz számára, melynek minden pontján otthon érezheti magát.

Az igaz zsidó, ugyanúgy, mint az igaz magyar és az igaz székely, testvéreként tekint mindenkire vallástól, nemzetiségtől, bőrszíntől függetlenül.

Ilyen zsidókra, ilyen magyarokra, ilyen székelyekre, ilyen emberekre van szüksége a világnak, a közös otthonunknak.

Aki embernek nem jó, az sem zsidóként, sem magyarként, sem székelyként nem állja meg a helyét. Annak, akit a gyűlölet, a megvetés, a hatalomvágy, és az elkülönülés gondolata irányít, nehéz emberként békében élni e földön.

Reklámok
Categories: Minden | 29 hozzászólás

Bejegyzés navigáció

29 thoughts on “Az igaz zsidó – Emlékeztető

  1. Brenner

    Mi eeeeeeeeeez??????
    Megkezdődött az SZDSZ kampány?
    “Értékes gondolatnak” álcázva az alantas szándékot 😦
    Embertársam! Minek neked lakás? Hisz hazád az egész világ, annyi helyen meg lehet húzódni, csomó váróterem, meg üzletközpont nyitva van, sőt barlangok is vannak…hát minek ez az alantas “bírvágy” ??? Otthon lenni valahol, ugyanmáááá, de gáááz…. :-/

    • Igaz, amit írsz. Így is lehet olvasni ezeket a sorokat. Mindenki csak a benne lévő minták és szűrők szerint olvashatja, amit leírtam.

      Én személy személy szerint, mindenhol otthonra leltem, ahol eddig jártam. Ezért írtam, amit írtam. A politikát semmilyen szín alatt nem támogatom, de elfogadom, hogy van, akinek még szüksége van az uszításaira.
      Egy dolog biztos: nem azt írtam, amit te kiolvastál belőle.
      Én a zsidóban is és a cigányban is testvéremet, embertársamat látom.
      Nincs semmilyen alantas szándék. Találkoztam zsidókkal, akiknek épp úgy elegük van a propagandából, asz uszításokból, mint nekem, akik számára emberségük fontosabb mint a zsidóságuk.

      https://szabadgondolat.wordpress.com/2014/02/10/egyeni-es-kozos-utak-harcolni-akarsz-vagy-jatszani/

      • Outsider

        Ezt a hozzászólást Szabad Gondolat “Igaz, amit írsz. Így is lehet olvasni …” kezdetű hozzászólására teszem. Tartalma független attól, hogy a honlapot és szellemiségét hasznosnak, építőnek tartom.
        A Brenner-nek írt válaszból én nem érzem az “egyek vagyunk” gondolatát. Inkább azt, hogy “Te ilyen vagy én meg olyan”. Persze ez egy olyan állapot, ami felé legtöbbünk (vagy néhányunk?) még csak törekszik, ettől függetlenül megosztónak érzem. Akik azt a nehéz karmát választották, hogy a mostani időkben magyarnak születtek, több segítséget érdemelnek. Mondhatnánk persze azt is, hogy milyen szerencsések, hiszen a lelkek feltehetően hosszú várólistán vannak, tekintve a magyar biológiai testek alacsony számát.
        Akárhogy is van, én törekednék arra, hogy azoknak a magyar testet választó lelkeknek, akiknek éheznek, fáznak, szenvednek, de a tudást vágyva és keresve mégis idetévednek a világhálón, ne ecetet adjak inni, hanem segítsem őket.
        Sejtem én, hogy ez lehetetlen, hisz elég csak megnézni, kikre szavaznak lélektestvéreink. Ezzel együtt, minden olyan honlap, amely az igazság megmutatásából felvállal egy szeletet, csinálhatja azt úgy, hogy minden oda látogató találjon táplálékot. Aki már tud rágni annak szilárdat, aki még nem annak tejet vagy más hasonlót.
        Nem könnyű, tudom, de (ahogy Mick jagger is mondta volt), legalább törekedni kell rá.
        Kedves Brenner, ha olvasod ezt, kérlek mondd el, Te hogyan látod a dolgokat, és milyen megoldási lehetőségeid vannak. Köszönöm!

      • Köszönöm az építőjellegű hozzászólást Outsider. Tetszik a dolgokhoz való hozzáállásod. Megmondom őszintén, –lehet, ez a gyengeségemre utal–, Brenner hozzászólása után azon kezdtem tűnődni, hogy le kellene zárjam a blog tartalmát, hogy csak regisztrált felhasználók olvashassák.
        Hogy miért? Azért, mert nagyon nehéz úgy írni, hogy az mindenkinek megfeleljen, és úgy érzem nem is ez a cél. Továbbá úgy gondolom, hogy ezen blog tartalma kifejezetten ártalmas az olyan olasók számára, akik nem értik, vagy félreértik az üzenetét. (Már) nem cél az olvasótábor növelése. Már lassan azt sem bánom, ha senki nem olvassa. A lényeg az én részemről, hogy aki olvassa, megértse, visszaigazolást és megerősítést kapjon, aki nem érti, az inkább ne is olvassa, hogy ne okozzon fölösleges belső harcokat magának vele.

        Még nem hoztam végleges döntést a tartalom korlátozását illetően, de komolyan fontolgatom.
        Nem szeretnék senkit sem meggyőzni, mert tudom, hogy amikor én is autonómiát és Nagy Magyarországot akartam, cigányoztam, zsidóztam, senki nem tudott volna meggyőzni arról, hogy nem az a megoldás. A saját bőrömön kellett megtapasztaljam, hogy az elkülönülés a halálba visz.

        Derűs napot! És még egyszer köszönöm!

        szg

      • Outsider

        Köszönöm, szerintem csak magunkat tudjuk építeni, ezzel együtt az egyetértés mindig jó érzést szül. Nyilván, a kifogásom – ha az – egy bennem levő sötét foltra mutat(na) rá. Ha közös nevezőt keresünk, azt mondhatjuk hogy próbáljuk az általunk tudásnak vélt gondolatokat közre adni. Nehéz ügy, hiszen a süketeknek énekelni vagy a vakoknak vezényelni kevés sikerélményt ad. Viszont meg lehet próbálni fordítva, valami ilyesmit gondoltam.
        Szerintem olyan mértékű tudáshiányban szenvedünk – bármit is gondol az ember – hogy a köztünk lévő különbséget két, maratoni versenyen induló csigához lehetne hasonlítani, ahol az egyik 5, a másik 7 cm-t tett meg az útból, de azért az előbb járó segíteni akar a hátrébb lévőnek.
        Ami a lezárást illeti, én szeretném legjobban, ha eljönne már az ideje. Ez ugyanis azt jelentené, hogy már olyan az oldal látogatottsága, hogy komoly ellenerőket hívott fel, és az már jó jel. Brenner szerintem még nem szembejön, egy irányba haladunk, csak mi 2 cm-rel előbb járunk 😀

      • Outsider, én még azt sem szívesen mondom, hogy elébb vagy hátrább, mert tudom, hogy az zavaró az ego számára. Inkább csak úgy fogalmazok, hogy különböző megállókban idézünk. Az meg teljesen rendben van. Ha te netán voltál már az én megállómban, akkor tudod, hogyan érzek, hogyan gondolkodok. Ha én nem voltam még a tiedben, akkor én nem érzem át a te gondolataid. Ennyi az egész. Brennernek és a többi hasonló hozzászólásnak kösöznhetően átfogalmaztam a nyitóoldalt. https://szabadgondolat.wordpress.com/

        A megértésről meg ezt gondolom: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=546728488758673&set=a.319128851518639.68980.318799694884888&type=1&theater

        Derűs napot minden kedves és kedvtelen olvasónak! 🙂

  2. Igaz mondás! Nem 3D-s mondás!
    Mindenki úgy értelmezi és azt ért belőle, amilyen ő maga, esetleges háborgása önértékelését tükrözi.
    Ilyenek vagyunk.
    …”tökéletességünknek is vannak különböző szintjei. Nem úgy értve, hogy az egyik szint tökéletesebb a másiknál, hanem egyszerűen más és más.
    Amikor egy írni tanuló kisiskolás rajzolgatja a betűket, az éppoly tökéletes, mint az a középiskolás, aki a fizika leckét írja. Aki most kezdi az iskolát, nem butább annál, mint aki már kijárta.Egyszerűen a tapasztalása elején jár bizonyos szempontból.

    Aki még a tapasztalása elején jár – azaz kisiskolás – még teljes átéléssel adja át Magát a játéknak. Mert még nem tudja, hogy játszik, ezért nagyon komolyan veszi az egészet. Sokszor véresen komolyan…”

  3. szivárványhavasán

    Hogy is van? “Isten országa bennetek van.” Akkor mit akarunk még? … 🙂

  4. Schmidt Károly

    Kedves Szabad Gondolat!
    Az egyik válaszodban ezt írod: “Én a zsidóban is és a cigányban is testvéremet, embertársamat látom”. Akkor a mi hozzáállásunk e témában hasonlóságot mutat:

    TE MILYEN VAGY?

    Te milyen vagy? Fehér, vagy barna?
    Mindegy, ha nyitott vagy a szépre, s jóra.

    Te milyen vagy? Szép, vagy csúnya?
    Mindegy, ha a lelked ragyogó és tiszta?

    Te milyen vagy? Francia, vagy magyar?
    Mindegy, ha a szíved békét akar.

    Te milyen vagy? Szegény, vagy, gazdag?
    Mindegy, ha belül igaz ember vagy.

    Te milyen vagy? Keresztény, vagy buddhista?
    Mindegy, ha Istenedet a szíved imádja.

    Te milyen vagy, “Kis”, vagy “nagy” ember?
    Mindegy, ha a karod ölelni mer.

    Te milyen vagy? Szeretetre éhes?
    Ne várd, add, s leszel rá érdemes.
    (2011.09.27.)

    Tehát szerintem a Föld nevű játszótéren “csak” EMBEREK élnek, határok nélkül.
    További eredményes napokat kívánok, szeretettel: Schmidt Károly.

  5. Belák Anita

    Az a baj, akiknek ez szólna, nem olvassák, és nem is így látják. Mindenki békét akar, kivéve, aki háborút kezdeményez. Nos, kik ők? Állandóan ezt hallom spiri körökben: ne foglalkozz vele, mindegy, kik hogyan irányítják a világot, attól Te még boldog és szabad lehetsz. Valóban? Akkor ellentmondásba keveredtünk azzal, hogy minden mindennel összefügg, s mindenki mindenkivel. Vagy nem így lenne? Sokan azt gondolják, ők egy kis szigeten, vagy családban elvannak, a többiek nem számítanak. Na de meddig?

    • Ha mindenki azzal kezdene foglalkozni, ami a legközelebb áll hozzá, biza megváltozna a világ.
      Hiábavaló a tőlünk legtávolabb lévő problémák orvoslásával kezdeni a gyógyítást, amíg a közvetlen közelünkben is bőven van tennivaló.

    • És semmi baj nincs Anita! Mert ezekkel az irkafirkákkal nem lehet tanítani. Ha olvasnák is “ők”, az csak annyit érne, mint halott faszán a vizes zsebkendő. Az a fontos, hogy az olvassa el, aki meg is értheti, aki a szubjektív valóságával csatlakozhat azok szubjektív valóságához, akik ezt érteni és élni tudják.
      Ölellek! Fel a fejjel! 🙂

  6. Belák Anita

    Köszönöm, igazad van. Én részemről mindent megteszek a közelemben, amit csak lehet.
    Én is ÖLELLEK:!!!

  7. Ez egy igen érdekes téma, és ahogy látom sokakat érzékenyen érint. Azért én feltennék egy kérdést. Miért voltak, vannak és feltehetően lesznek is háborúk világunkban??????????????????????????Sokan rá vágják: föld,olaj, arany, stb. Én azért tovább mennék egy kicsit,véleményem szerint nem ezek miatt még véletlenül sem. Az esetek 99%-ban mindig egy vagy több ember vagy csoport vagy éppen ország áll, akik meg vannak győződve hogy ez nekik jár ezt ők tudják jobban. Csak egy példa az eddigiekre, Hitler meg volt a német felsőbbrendűségről győződve, aminek láttuk az eredményét ha ezt a többi ember is elhiszi. Sajnos ez a nagy ego teszi tönkre világunkat, ezt látjuk a minden napokban. De vissza térve a témához, én úgy érzem hogy nem tudok mindenkit testvéremként szeretni, és szerintem nem is kell mindenkit szeretni. Én úgy gondolom semmi mást nem kell csinálnunk csak tisztelnünk kell egymást, mindegy hogy az a feleségem vagy az ellenségem tisztelni kell és kész. Szerintem ez a kulcs egy szebb világhoz ha te tisztelsz egy cigányt előbb utóbb ő is fog téged, ugyan ez a zsidókkal is, ha te elkezded lehet hogy nem holnaptól lehet hogy tíz év is eltelik de eléred hogy ő is tisztelni fog. Talán még annyit hogy én annál nagyobb bűnt el sem tudok képzelni hogy valaki a tudást elrejtse eltitkolja.

  8. Köszegi Viktor

    Kedves barátaim!

    Olvasva gondolataitokat nekem ez jött a felszínre:
    Ha a teremtő szabad akaratot adott nekünk, akkor két dologban biztosak lehetünk. Rendelkezünk a teremtés erejével és annak szabadságával, hogy bármilyenek lehessünk és bármit meg élhessünk.. Ennél többet adni és kapni nem lehet. Nekem ez maga az egyetemes szeretet. Mivel mindenkiben ott a teremtő egy része, ami szeretetből született; a szeretetet nem szeretni – nem lehet. Szeretetből született szereplő és szabad választásából fakadó szerepe különböző. Minden teremtett – ember – szerethető a szerepe meg a mi szerepünkhöz viszonyítva legrosszabb esetben is tisztelhető. A szerepek játékában így végtelen szabadságunk megélhető, miközben a szeretet mint teremtő erő csak nő.

    Az – az Ő!.. Mint TI!…

    Ebben az értelemben mások szabad szerep megélésének minősítése, vagy korlátozása a Teremtő, a szeretet így sajátmagam korlátozása – az az minden baj forrása. Ennek felismerése viszont mind ennek
    megodása.

    Így látja ezt: Viktor

  9. Köszegi Viktor

    Kérésedet teljesítem, mivel ehez van kedvem.

  10. nutria

    Kedves “Szabad Gondolat!”

    Rendszeresen olvasom a blogot, de ez a bejegyzésed nálam is megrezgette a lécet. :-))
    Én az “otthonszülés” híve vagyok. Minden nő szüljön otthon: a magyar Magyarországon, a német Németországban, a zsidó Izraelben. Akinek meg nincs országa, vagy a nagy multi-kulti értsünk meg mindenkit és fogadjuk el hülyítés miatt nem “otthon szült”, az alkalmazkodjon a befogadó nemzethez vagy menjen haza, ha nem tetszik!!!
    Megnézném, hogyan “szeretetrezegnél” pl. Tiszabőn, 2000 testvérrel körülvéve, akik még nem érzik, hogy testvérek lennétek?

    • Hol van a haza, kedves nutria?

      Ne haragudjál, nekem rosszul esik ez a gyűlölködés, ez az ellenségeskedés, annál is inkább, hogy volt alkalmam megtapasztalni, hogy az én hazám ott van, ahol épp vagyok: Romániában, Magyarországon, Gibraltáron, Írországban, Indiában, Nepálban…., keresztények között, muzulmánok között, hinduk között. Ez nem csak egy romantikus duma, hanem élménybeszámoló az én részemről.
      Tiszteletben tartom a döntésed, a választásod, ha fejet hajtasz a propagandának és gyűlölöd a zsidókat, a cigányokat. Én csak szólok, hogy minden probléma tőlünk indul és hozzánk tér vissza. Nincs külső ellenség.

      derűs, örömteljes napot!

      Attila

  11. nutria

    Kedves Szabad Gondolat!

    Már bánom, hogy nem bírtam csendben maradni. :-))
    Nem gyűlölök én senkit. A propaganda helyett én inkább Hamvas Bélát olvastam már az “átkosban” is.
    A főhajtással meg nagyon vigyázok, mert utána igen nehéz kiegyenesedni.
    De jó lenne egy pohár bor mellett elbeszélgetni!!! Ami most így hirtelen felmerült bennem, az nem fér bele néhány mondatba.
    Én is a megbocsátás “híve vagyok”, de akiknek kellene, azoknak nem szokásuk bocsánatot kérni. Anélkül viszont lehetetlen a megbocsátás.
    Hiába lopod el a kalapom, amíg én önként ki nem jelentem, hogy Neked adtam, addig az az enyém.
    Én is bejártam néhány országot, az emberekkel semmi gond.
    Az izmusokkal már más a helyzet, bár azt is embernek látszó lények erőltetik ránk és használható is kétélű fegyverként, mint a demokrácia.
    Rasszizmus, antiszemitizmus nem létezik, csak szívós, kitartó “munkával” kivívott közutálat.
    Lehet, hogy épp Te estél a proganda csapdájába?
    Vagy tisztában vagy a Világ dolgaival – mármint nem azzal, amit tudnunk szabad, hanem ami valójában történt – FED létrejötte, Titanic, világháborúk pénzelése mindkét oldalon, 9/11, stb?
    Úgy érzem, még a gyermekem gyilkosának is meg tudnék bocsátani, ha látnám hogy felfogta mit is tett és bocsánatot kérne. (Nem mondom: “biztosan”, de remélem eljutnék ilyen magasra is!)
    Viszont ha tettenérném, biztosan megölném.
    Ne haragudj, de nem tudom elhinni, hogy Te ilyen esetben is leülnél és fohászkodnál érte!

    Köszi a jókívánságokat! Neked is kívánom az égiek áldását utadon! János

    • Kedves János!

      Köszönet őszinte gondolataidért! Én abból tudom, hogy kicsi vagyok, hogy néha betekintést enged a lét az igazi nagyszerűségembe. Sajnos azt az állapotot nem tudom állandóan fenntartani, ezért azt kell mondjam, hogy alapjáratban egy meglehetősen gyarló, agresszív kismalac vagyok. Tehát az én megbocsátásomnak is vannak még felső határai.
      Nem tudom, már írtam-e, vagy sem, de én mindig abból indulok ki, hogy csak az EGY ÉN létezik e világon, aki személyesen felelős mindenért, ami vele, ill. körülötte történik.
      Hallottam, és tudomásom van az általad említett történésekről jelenségekről. Korábban nagyon a hatásuk alatt voltam, dühöngtem lázongtam addig, míg rá nem jöttem, hogy önmagam ellen lázongok.
      Az univerzumban, a földi létsíkon is REND uralkodik, mely felelős az egyensúly fenntartásáért, még akkor is, ha néhol egyenlőtlenségeket tapasztalunk.
      Hiszem és tudom, hogy minden okozat mögött egy valós jól meghatározható ok rejlik. És minden ami van, rendben van. És nemcsak, hogy rendben van, hanem szükséges is.

      Az ártatlanságban nem hiszek. Tudom, hogy minden pofon, mely az arcomon dördül, valamikor tőlem indult útjára. Ekképp könnyebb a megbocsátás, és a megváltás.
      Nem várhatom el, hogy mindenki így szemlélje az élet dolgait, de én azt tapasztalom, hogy számomra ez a legjárhatóbb út, mely lehetővé teszi a lelki tisztulásomat, növekedésemet.

      Valaki azt írta nekem, hogy ő semmiben nem hisz csak a tényekben.
      Mondtam neki, hogy ez teljesen rendben van, de ne felejtsük el azt, hogy világunkban sok milliárd tény van. Ezért a kérdés nem is az, hogy tényként kezelhető-e valami, vagy sem, hanem inkább az, hogy én, miért pont ezeket a tényeket tapasztalom.
      Másképp fogalmazva: miként hozom létre magamnak pont ezt a szubjektív valóságot, amelyben az van, ami van.

      Jó egészséget, derűs napot!
      Baráti szeretettel,

      Attila

      • nutria

        Kedves Attila!

        Tökéletesen igazat adok Neked. Egy klinikai halál állapotából visszatért mondta egyszer, hogy a teremtésben minden rendben van, az utolsó eldobott taknyos zsebkendő is éppen ott van, ahol lennie kell.
        És tudom:”A VILÁGON minden rendben van, a probléma én vagyok.” :-))
        De én még a szolíd dühöngés fázisánál tartok, amit Te már Magad mögött hagytál, mint írod.
        Szóval ha a fenti szösszenetedben kihagytad volna azt a “furcsán tüsszentő” vallási felekezetet, mert ilyen népcsoport ugye nem létezik, akkor valószínűleg hozzászólás nélkül konstatáltam volna magamban – mint eddig évek óta – hogy ismét olvastam egy kiváló gondolatmenetet.
        Valószínűleg többet kellene foglalkoznom azzal, ki is vagyok én valójában, nem a Világban zajló igazságtalanságokon rágódnom. Azokat kutatva viszont megbizonyosodtam róla, Sátánka kiválasztottjai kiváló munkát végeznek!!! A legjobban viszont az bosszant, hogy az emberek kb. 95%-ának fogalma sincs erről.
        No de mit is mondott Kádár Jani-bátyánk a rádióról? “Jobb mint a géppisztoly!” És azóta a hangdoboz kicsit tovább lett fejlesztve. :-))
        Na megyek és megpróbálok elcsendesedni egy kicsit!

        Baráti üdvözlette: János

      • Kedves János, azt a bizonyos vallási felekezetet azért tettem be, hogy az egyensúly megmaradjon. 🙂
        Teljesen lényegtelen, hogy a Piroska és a Farkas meséjében ki játssza a farkas szerepét. A mese így is úgy is mese marad.
        Egyébként most, hogy én beszélek, én vagyok a Sátánka kiválasztottja. Megpróbálom magamra venni a “világ bűneit”, mert hosszú keresés után ezt látom az egyetlen működő “megoldásnak”.

        Ja és ne aggódj, mert én is sokkal több mindent tudok, mint amennyit élek. Mondjuk ez téged nem fog felmenteni. De mint tudjuk, az ige mindig megelőzi a cselekvést!

        Jó egészséget!
        Attila

  12. Köszegi Viktor

    Már segített! Ezért vagyok neked is barátod – János!

    • nutria

      Köszönöm!

      :-))))))

      Barátod és kortársad ebben a 3D-ben: Antal János

  13. nutria

    Kedves Attila!

    Szándékosan maradt le mondataid végéről a válasz funkció?
    Ja! Úgy gondoltad, ha úgyis tökélyre fejlesztem az elcsendesedést, akkor már nem kívánok nyomot hagyni magam után ebben az árnyékvilágban. :-))
    O.K. Akkor megyek és folytatom a virágszedést a morfogenetikus mezőn.

    üdv! János

SZABAD A GONDOLAT! (vélemény/kérdés/üzenet)

WordPress.com ingyenes honlap vagy saját honlap létrehozása.