A találkozás (teljes film)

ImageBárki is volt ez a Jézus, az teljesen nyilvánvaló, hogy annyira mély nyomokat hagyott maga után, akkora hatással volt a világra, hogy kétezer éve vallások százai (ha nem ezrei), akarják őt magukénak, prédikálnak a nevében, használják a nevét nap, mint nap, megszegve ezzel azt az általuk hirdetett parancsolatot, hogy Isten nevét hiába ne vedd. Bevallom, sokszor nekem is könnyebb a dolgom, ha rá hivatkozhatok, ha felhívhatom a figyelmet arra, hogy amiről beszélünk, amiről beszélni lehet, arról az ő idejében ő is beszélt.
A róla alkotott személyes véleményemet, egy későbbi bejegyzésben fogom kifejteni. Ennek a bejegyzésnek az a célja, hogy bemutasson egy érdekes filmet, mely az Isten és az Ember közötti kapcsolatról hivatott beszélni.

jezus tanitasaAz első reakcióm az volt, hogy ez az alkotás is csupán egy újabb hittérítés amerikai módra. A filmet nézve arra jöttem rá, hogy ezzel a történettel sincs több bajom, mint saját magammal. Bevallom, hogy még mindig bosszant az agresszív hittérítés, és zavar, amikor bizonyos vallásipari szakemberek az ő nevében olyan dolgokra próbálnak rávenni másokat, amelyekre ők még nincsenek felkészülve, amelyek fontosságát ők még nem értik, nem érzik át teljesen. A filmet nézve megértettem, hogy az ő nevét már annyira azonosítottuk különböző vallási irányzatokkal, amelyek módszerei ellenszenvet keltenek bennünk, hogy már-már azt hisszük, hogy ő a felelős mindazokért a gonosz cselekedetekért, amelyeket az ő nevében az emberek egymással szemben elkövetnek. Tehát sokszor annak akadálya, hogy meglássuk a lényeget az, hogy az istenit teljes mértékben egy kétezer évvel ezelőtt élt ember személyével azonosítjuk, annak ellenére, hogy ő maga is felhívta a figyelmet, hogy amit ő cselekedett, arra bárki képes, aki újra kapcsolatba kerül az igaz forrással, melyből mindannyian származunk.

Arra kérlek tehát, hogy ha neked is nehezedre esik az ő nevét különválasztani a különböző vallási irányzatoktól, szektáktól, miközben a filmet nézed, ideiglenesen próbáld tetszés szerint egy más névvel helyettesíteni: isteni sugallat, a szív hangja, a gondviselés ereje, a mindenütt jelenlévő rend, ami benne van a részben és az egészben egyaránt, stb. Válassz egy olyan megnevezést, mely a jelen pillanatban a legközelebb áll a te életfelfogásodhoz, és úgy nézd meg a filmet. Én így néztem, és azt mondhatom, hogy szinte minden elhangzott szót „igaznak” látok. Ha arra gondolok, hogy ő volt az, aki felismerte magában a teremtőt, és „egós” akaratát feladva eggyé vált vele (legyen meg a te akaratod), és utána magáról azt nyilatkozta, hogy ő és az atya egyek, akkor még úgy is értelmet nyer a történet, ha a nevet nem helyettesítjük.
Ha tetszett a film, töltsd le torrenten, és engedélyezd a feltöltést, hogy mások is letölthessék, mert nem sok garancia van rá, hogy sokáig fent lesz a youtubeon.
Miután megnézted, szólj hozzá, mert kíváncsi vagyok, hogy te mit láttál benne, milyen érzéseket váltott ki belőled.

 

A TORRENT LETÖLTÉSÉHEZ KLIKK IDE

Előző bejegyzés:
EREDENDŐ BŰN VAGY EREDENDŐ TISZTASÁG

A TALÁLKOZÁS 1

A TALÁLKOZÁS 2 – ELVESZETT PARADICSOM

Categories: Minden | 20 hozzászólás

Bejegyzés navigáció

20 thoughts on “A találkozás (teljes film)

  1. Wensy

    nem rossz, van neki ereje, sőt, eléggé tetszett is, mindkét részt megnéztem, de az én szívemben Jézus azt mondja, ne hidd el minden szavát a bibliának, mert kivágtak belőle lényeges dolgokat, amire neked kell rájönni, neked kell kinyitni a szívedet, hogy az igazat halld benne! 🙂

  2. Nekem a második reakcióm is az volt, hogy ez egy amerikás hittérítős film 😦
    Ha jól értelmeztem pl. a Nick nevű fickó jó ember, mégis elvitte az ördög örökkévaló pokolbéli életre, csak mert nem hitt abban a Jézusban, aki a büfében magyarázott neki. Számomra ez a tipikus “fenyegetős keresztény”, az a türelmetlenség, ami a legtöbb vallás jellemzője.
    Ma már szerencsésnek tartom, hogy ateista családban és a szocializmusban születtem és nőttem fel. Krisztusra mint kitalált, vagy történelmi figurára tekintettem, az elvárások szerint. Nem vagyok vallásos, de a vallások közül a hinduizmus jobban érdekel, mint a keresztény. Végül Krisztus mégis rám talált. De nekem egész más a benyomásom róla, mint ahogy ez a film bemutatja.

    • Zsuzsa, ne feledd, hogy ezt a filmet is gyarló emberek készítették, olyanok, amilyen én vagyok. Szerintem még egy kis suskát is elvárnak érte. És bevallom, hogy szerintem is lehet ezt a filmet úgy értelmezni, ahogy te másodszorra.
      Én voltam Indiában. Több mint 9 hónapot töltöttem a hinduk között. Ha már vallásról beszélünk, én úgy rangsorolnám őket tapasztalataim szerint, hogy a legközelebb Hozzá, a szikek vannak, utána a hinduk, utána a buddhisták. A keresztények a muzulmánok és a zsidók keményen küzdenek az utolsó helyért. Na de fontos azt tudni, hogy a hinduk a világ legnagyobb tanítói közt emlegetik Jézust, aki egyé vált a teremtés akaratával. Az a mi világunkban teljesen természetes, hogy az ő nevét hiába veszik. Ennek a nagy mesterei a vallások.
      Ő is jelzi Nicket a fizikai megsemmisülésbe az ő saját szabad akarata küldte, mint ahogy másokat is, akik nem ismerik fel az élet rendjét. Arról, hogy őt a pokolba küldte volna vagy sem, nem tudok nyilatkozni. Legjobb tudásom szerint egyszerűen csak az történt, hogy kapott egy újabb esélyt.

      A NOSSO LAR nagyon jól megmutatja, hogy a pokol egy olyan elmeállapot, amelyet mi magunk teremtünk, de az Élet szeretete még oda is elmegy azokért, akik úgy döntenek, hogy elég volt a sötétségből.

      • A szikh vallást én is nagyra tartom. Ha muszáj lenne vallást választani, lehet, szikhnek jelentkeznék 🙂 Különösen a nagyon gyakorlatias feltétel nélküli szeretetük teszik.
        Ami Nicket illeti, erre a részre gondoltam:
        “Nick: Ez a zsarolás legrosszabb formája. Vagy az én módszereimet követed, vagy szenvedsz örök büntetés alatt.
        Jézus: Nick, Te nem akarsz engem követni, igaz?
        Nick: Nem igazán.
        Jézus: És biztos nem akarsz nekem engedelmeskedni?
        Nick: Ismét eltaláltad.
        Jézus: Nick, mi lenne még inkább igazságtalan, és tisztességtelen? Hogy amikor majd elragad a halál, kényszerítselek arra, hogy a közelemben élj és tedd az akaratomat? Másrészről Nick, a pokolban teljesen szabad leszel minden parancsolatomtól… Örökre.”
        Majd jön DEVIL rendőr és vele tart…
        Az ördög a részletekben rejlik – hogy stílusosak maradjuk – számomra a “kényszerítselek” az egy kulcs-szó. Az én világképemben pont Jézus és Isten az, aki soha nem kényszerít. Épp a nyáron kaptam egy számomra nagyon döntő tanítást, amikor elkeseredésemben feltettem Istennek a kérdést: „Miért nem védesz meg?”„A szabadságot adom, tehát nem védhetlek. De megtanítalak arra, hogyan védd meg magad. Így leszel szabad, védett, és csak így adhatod tovább a szeretetet feltétel nélkül.” (http://lélekliget.hu/vegs–igazsagok-terme.html)
        Szóval Nick a fizikai megsemmisülésbe valóban szabad akaratából távozott, de történt arra utalás, hogy a pokolba jut, örökre. Az én világképem szerint nincs pokol, és semmi sem történik örökre. Tanulás van, és fejlődési lehetőség, valamint Isten végtelen szeretete és türelme.

      • Kedves Zsuzsa. Ismétlem, hogy a Jézust be lehet helyettesíteni, a mindenható rendre, amit ha valaki elutasít szabad akaratából, távolodik tőle.
        Én is arra gondolok, hogy ha az ember már tudatott és szabad akaratot kapott, akkor tudatosan és szabad akaratából válassza a Rendet.
        Egyetértek veled Zsuzsa. Nem mondtam azt, hogy a filmben elhangzottakkal 100 százalékig egyetértek. És én sem szeretném azt gondolni, hogy ő egy türelmetlen diktátor 🙂 A szikhektől (elnézést, hogy előbb elírtam) kaptam a legtöbb befogadást, a legtöbb emberséget, a legtöbb szeretetet Indiában. Az ők szeretetüknek IS köszönhető, ha ma egy kicsivel jobb ember vagyok, mint azelőtt. 🙂

      • Zsuzsa, ez a te weboldalad, igaz-e?

    • Én sem mondhatom, hogy a filmbe foglalt üzenetekkel száz százalékig egyetértek. Csak annyit tudok, hogy ha azt a bizonyos személyt egy szellemiséggel, egy mindenek fölött álló renddel helyettesítem, nagyon sok minden talál azzal, amit eddig megtapasztaltam.

      • Ne vedd szívedre, Szabad Gondolat, hogy nekem momentán nem jött annyira be ez a film. Az enyém is csupán egy szabad gondolat. Mindenesetre köszönöm, hogy lefordítottad, feltetted. És még egy szabad gondolat, amely csak nagyon haloványan kapcsolódik ehhez a filmhez. Ha egy filmben az a téma, hogy Jézus ismét köztünk jár, akkor mindig ismét egy szakállas férfit látunk. Érdekes lenne egyszer, ha Krisztus nőként állna a meghökkent, kétkedő szereplők előtt. Szerintem fontos lenne, hogy Krisztust elvonatkoztassuk a Jézus nevű férfitól, akinek a teste által megnyilvánult. Számomra a krisztusi energia a feltétel nélküli szeretettel, a megbocsátással egyenlő. És ha mindig szakállas férfiként gondolunk rá, akkor könnyebb szem elől téveszteni a lényeget. Ha találsz egy filmet, ahol Krisztus nő, ló, vagy kiscica képében érkezik, lécci fordítsd le azt is 🙂

      • A fején találtad a szöget kedves Zsuzsa. Biza talán az egyetlen megtévesztő dolog a filmben! Nekem is elegem van már abból, hogy a Jézust egy szakállas mukival azonosítjuk, aki egósan beszól nekünk, hogy mikor kezdjük már követni őt.

        Hálás köszönet eme értékes megjegyzésedért!
        🙂

    • KKatalin

      Kedves Zsuzsa! Külön köszönetem, hogy feltetted ezt a linket a lélekligetről. Első olvasásra telibe talált… Mi lesz még, ha az oldal többi témájába is beleolvasok? 🙂 üdv.Kati

      • Lilla Jem

        William P Young Viskó című regényében Isten egy fekete nő..ha jól emlékszem! Nagyon jó könyv. persze Jézus egy zsidó férfi benne, de ha Biblia alapú filmet akarunk csinálni azért nehezen lehetne nő – hiszen egyértelműen fiúnak született. Ugyanakkor Istennek a Biblia szerint nincs egyértelműen neme..ha jól emlékszem..habár Atyaként emlegetjük, de mégsem egyértelmű a neme..tudom, hogy ez most így kicsit fura, bocsánat.

      • Kedves Lilla!
        Több mint valószínű igazad van abban, hogy Istennek nincs neme. Sőt, több mint bizonyos, hogy az angyaloknak sincs. Sőt, több mint valószínű, hogy neked sem, és nekem sem lesz nemem a Mennyben.
        A három dimenzióra nézve a Teremtőnek volt egy elképzelése, hogy mi a férfi, és mi a nő szerepe.
        Az Ádám és Éva története sem hiába van úgy, ahogy van. Ádám mellé teremté Isten Évát. Isten annyit kért Ádámtól, és azóta is annyit kér az Ádámoktól, hogy ne gondolkodjanak az Évák és a szomszédasszonyok lába közével.
        A nő gyengébb, ugyanakkor gyöngédebb. Ő az otthon, a megtartó, a férfi az úttörő, a felfedező, a megszerző.
        Amikor ezek a szerepek felcserélődnek közeledik az elkerülhetetlen tragédia.
        Ezt látni ma is a világban.
        Pál azt mondja, hogy minden férfi feje a Krisztus, a nő feje a férfi, Krisztus feje pedig Isten.
        Ezt aki megérti, örök boldogságra van ítélve.
        A lényeg, hogy a férfi még mielőtt eleget tenne a nőnek, tegyen eleget a Krisztusnak. Ha Krisztus fejével gondolkodik, és Krisztus szeretetével szereti az asszonyt, mindkettő megtartatik. Ha a férfi enged a női csábításnak és figyelmen kívül hagyja Krisztust, bár a nőnek pillanatnyilag jó lesz, hosszú távon unalmassá válik az a férfi, és többé már nem tudja betölteni a családfő szerepet.
        Pál az 1 Korintus 11-ben írja le ugyanezt.
        1 Korintus 11:3

      • Azt azért ne felejtsük el, hogy Pál maga is férfi volt 🙂 A férfiak valóban erősebbek a nőknél, s évezredek teltek el úgy, hogy addig ütötték a nőket, amíg azok el nem fogadták, hogy alul a nő, aki csak a férfi közvetítésével juthat el Krisztushoz, Istenhez.

      • Szégyen és gyalázat, kedves Zsuzsa!
        Az, hogy a nők ma férfiak akarnak lenni, az sokkal inkább a férfiak szégyene, mint a nőké!
        És nem igaz, hogy a nő a férfin keresztül juthat el Krisztushoz. Ha EGYbe kelnek, akkor kicsit más a képlet. Ott a kettő lesz eggyé, és biza nem árt tudni, hogyan képzelte el a Teremtő ezt az egységet.
        Én azt hiszem, hogy az a nő, akit a Krisztus szeretetével szeret a férfi, nem vágyik arra, hogy bakancsot húzzon… 🙂
        Márpedig ez is része Pál intéseinek.
        Pál tudtommal nem élt a nemiségének. Ezért ő nem pártoskodásból írta, amit írt, hanem a Szentlélek sugallatára.
        Egyébként az Ádám és Éva történetnek is ugyanaz a lényegi mondanivalója, mint Pál szavainak.

  3. KKatalin

    Szerintem meg igazi, szívhez szóló történet, egy – Jézust – határozottan jól alakító, szimpatikus színésszel. Örülök, hogy közzétetted, hogy újból láthattam. Nekem nagyon tetszik. Szinkronnal is szívesen megnézném…
    Régóta vonzódom a rejtélyes dolgokhoz, “hiszek” a csodákban, vágyok arra, hogy magam is megtapasztaljam 🙂 Életem legnagyobb élménye lenne, ha ilyesmi helyzetben találnám magam, mint ezek a filmbeli utazók.:-)
    Élvezettel figyeltem a változásukat, meghatott a megtérésük.
    Nem tudom, ki mennyire látja “amerikás hittérítősnek” a filmet, mondjuk nem is érdekel, mert úgy gondolom, mai világunkban igazán szükség van olyan érzések megélésére, amit kivált a film, az elhangzó gondolatokra… én nem érzem reklámfogásnak. Az pedig mindannyiunk szíve-joga, hogy annyit tegyen magáévá belőle, amennyit képes befogadni.

    Nem kell feltétlenül mindent a realitás talaján állva látni, hallani, hagyni kellene, hogy a szívünk, a lelkünk lásson és halljon… megtanulhatnánk az érzéseink alapján dönteni.

    Nem az a fontos, élt-e valójában Jézus. A nevében hirdetett szeretet az, amire szükségünk van, amit Nick büszkesége nem volt képes elfogadni. Én úgy láttam, ment ő a maga szabad akaratából, nem kellett vinni az ördögnek.

    Jézus egyáltalán nem tűnt “fenyegetőnek” vagy türelmetlennek, sőt! Inkább volt biztató, majd elfogadó, és mindenekfelett szeretetteljes. Nekem ez jött le a filmből…
    Kíváncsi vagyok a 2. részre, azt még nem láttam
    🙂

    • Köszönöm, hogy megosztottad a film által generált gondolatokat Katalin. Nálam is hasonló érzéseket generált a történet.
      Derűs napot! 🙂

    • SLívia

      Kedves Szabad Gondolat!
      Köszönöm a filmet. Hasonló “cipőben” járó unokám, aki az anyja és köztem, mint nagyanyja között keresi a megfelelő útját, erősítést kapott belőle. Egészében tetszett a film, “Jézus” visszafogottságával . A második rész még előttünk van. Minden jót kívánok neked, köszönettel!

  4. KKatalin

    Megnéztem a másodikat is, ami megerősített a szabad akarat hatalmában. Az alkotók igazán jó témát találtak, és jó alkalmat teremtettek a Jézusi szeretet bemutatására, de sajnálom, hogy ebben a történetben is meg kellett mutatni a keménységet, durvaságot (verekedés, halálos lövöldözés), mint általában az amerikai filmekben. Miért is? Ettől tűnik talán valódinak egy történet a néző számára?! Végül is mindegy… én továbbra is töretlenül hiszek a csodákban 🙂

  5. Arnhold Tamás

    Sziasztok!:)
    Habár ln még csak egy alig 15 éves fiú vagyok,mégis úgy érzem h én hiszek,hiszek Istenben,az ő fiában a mi Úrunkban Jézus Krsiztusban,ő benne aki megváltotta a világot érettünk emberekért,és szenvedett bűneink helyett..Hiszek.., bár igaz nem járok túl gyakran hétvégénként templomokba..nem gyónok és áldozok rendszeresen mégius,mégis úgyhiszem h ennek ellenére ő is szeret engem,de nem csak engem ahnem mindnekit! A legáártatlanabb kisgyerektől fogva elegelvetemültebb Gyilkosig..Bárkinek kéeps megbocsájtani ha ők beengedik a szívűkbe..én is sokszor probáltam sikerrel de végül mégis kitaszítottam magamból..:( De ennek ellenére próbálom ujra és újra és újra! Ameddig örökké összenem fónodunk a szeretetben,és egy Igaz Tiszat kapcsolat nem jön létre köztünk..Kivánom mindenkinek h forduljon bizalommal Isten felé,és..és ha megfáradt kérje meg h segítsen neki és ő fog! Mert Jézus Krisztus a mi urunk jó szuívű! Senkit sem hagy fájdalomban és teherben,mégha néha úgy is tűnik…pl a filmből:
    Jézus:Azért toltam eléd a kavicsot h h ne a fejed verd be,és azért a kezed törted el h emléke maradjon,h megvédjelek tőle h bármikór máskor ilyet csinálj .

    és végül a legkedvesebb idézetem ami a filmben is elhangzott:
    Jőjjetek én hozzám mindnyájan, akik megfáradtatok és megterheltettetek, és én megnyugosztlak titeket.
    (A sok irási hibáért elnézés..)

SZABAD A GONDOLAT! (vélemény/kérdés/üzenet)

WordPress.com ingyenes honlap vagy saját honlap létrehozása.