Írni vagy Sírni

writing

Kedves embertárs,


Emberi gyarlóságomnak és kapzsiságomnak eleget téve az elmúlt időben annyi új gondolatot és felismerést küldött nekem a lét, hogy már-már nem tudom, mit kezdjek velük. Ha jól emlékszem, már utaltam arra, hogy egyáltalán nem jó dolog az, ha valaki többet kap, mint amit megbír. Arról is írtam már, hogy fontos, hogy az ember, amennyire lehet, hű legyen gondolataihoz és érzéseihez, avagy ne gondoljon és ne érezzen sokkal többet, mint amennyit a tetteivel követni képes. Pontosabban: ha már gondolkodik és érez, legyen bátorsága akcióba lépni, cselekedni, érzelmeit, gondolatait bátran kinyilvánítani, élni hagyni.
Ezt most az egyszerűség kedvéért úgy fogalmaznám, hogy az ember élete egyszerre 3 síkon fut: a gondolat, az érzelem és a gyakorlat síkjain. Minél közelebb áll e három sík egymáshoz, annál kevesebb az esély a megbetegedésre, a fájdalomra, és a fölösleges szenvedésre. A társadalmi programoknak köszönhetően, amelyeket mi magunk éltetünk, gyakran erőszakot követünk el önmagunkkal szemben, amikor tetteinkkel nem próbáljuk követni érzelmeinket, gondolatainkat (Bort iszunk, és vizet prédikálunk).
Egy ideje sajnos, én is ebbe a bűnbe estem. Mivel többet kértem, mint amennyit egyszerre meg tudtam volna emészteni, többet is kaptam, és elhiheted nekem, hogy ennek következtében most nem kis teher nehezedik vállaimra.
Mivel annak ellenére, hogy nem készültem sem írónak sem poétának, szívesen ragadok tollat, biza nem mindig könnyű megfogalmazni azokat a nagyszerű gondolatokat, amelyek formáját magára öltve a teremtő belopja magát megkövült elmémbe. Néha félve veszem kezembe az írás eszközét, mert tudom, hogy nincs az a szó, nincs az a formát öltött gondolat, mely képes lenne arra, hogy valósághűen kifejezze azokat a nagyszerű élményeket, amellyel, az igaz forrás meg tud minket ajándékozni. Minden egyes írás, minden egyes rímekbe szőtt gondolat nem több, mint egy reménytelen próbálkozás, egy fájdalmas elfojtott sikoly, mely retteg attól, hogy a maga teljességében a felszínre törjön, minden kételyt, minden bánatot elsöpörjön. Ezekkel a felesleges információkkal azért terhellek, kedves olvasó, hogy ha már valamiért a szemeid elé rendelte e sorokat a lét, egy percig se gondold azt, hogy a toll könnyebb mint a lapát, vagy a ház gerendája, mely az idő próbáját ki kell állja.
Bevallom, hogy régebb nemcsak, hogy nem szerettem az irodalmat és a költészetet, hanem egyenesen le is néztem mindenkit, aki ezekhez a „béna” eszközökhöz folyamodott. És ezek után mit hoz a sors? Nem elég, hogy néha íráskényszerem van, gyakran még a rímek is megkísértenek. Talán kellene szégyellnem magam egykori elfogultságomért, de nem teszem. Megbocsátottam és rendszeresen megbocsátom magamnak tudatlanságomat, és azt is, hogy néha kifejezetten ragaszkodok a sötétséghez, a fénytelenséghez, melybe több mint három évtizede beleszülettem.


Az írás annak ellenére, hogy tisztában vagyok annak korlátosságával, erőtlenségével, örömet okoz mint a jó szabónak a varrás, mint az igaz gyógyítónak a gyógyítás. Egyre kisebb a kételyem afelől, hogy nem várok semmit sem érte, egyre biztosabb vagyok abban, hogy EZ az író tanítómeséje. És ez az a pont, ahol kezdetét veszi egy igen kedves kis történet, mely visszaigazolásként érkezett arra a már rég megszületett elméletre, hogy igenis lehet pénz nélkül élni. Azt, hogy hogyan lehet pénz nélkül élni, részletesen bemutatom a következő bejegyzésben… hamarosan…


Szeretettel,
„egy Szabad Gondolat”


					
Categories: Minden | 7 hozzászólás

Bejegyzés navigáció

7 thoughts on “Írni vagy Sírni

  1. Schmidt Károly

    Kedves Szabad Gondolat!
    Ezt az írásodat nekem (is), rólam (is) írtad. Ha ez a cikk (csak) rólam íródott volna, akkor csak ennyit kellene rajta változtatni:
    “melybe több mint hat évtizede beleszülettem.”, már igen közel a hét.
    További nemes gondolatokat, pozitív érzéseket kívánok, melyek testet öltve foltozzák, befoltozzák szakadozott világunk sebeit, szeretettel: Schmidt Károly.

    • Kedves Károly, elfogadom, és hálásan köszönöm áldásod. Én is szívemből kívánok neked még sok szép örömfakasztó rímeket, melyek eltörlik a rossz képeket! 🙂 Jó egészséget!

  2. Keves testverem, aki a tollat tartod a kezedbe, a Joisten arra valasztott ki hogy csatorna legyel azokra a gondolatokra, esemenyekre, tapasztalat-leirasokra amik minket is foglalkoztatnak, mert , ime, megtalaljuk magunkat az altalad leirtakban, sokszor. Ez teher, megtiszteltetes, feladat, vagy talan mindez, te magad dontod el. A ”hasonlo-hasonlot vonz” koraban elunk mar, nyilik az eszunk a felso bolcsessegekre, es mi, akik kovetjuk az irasaidat, tovabbadjuk, ajanljuk a tarsainknak, hogy a tudas meglegyen osztva, mert igy erdemes, ugyebar? Aldas neked, s az olvasoknak, minden jot kivanok tovabbra is nektek! 🙂

    • Kedves Olga!
      Vételeztem és megköszönöm áldásodat. Ennyi szép bátorító gondolat után szinte lekötelezve érzem magam, hogy ne lustálkodjak 🙂

      Derűs napokat, jóegészséget!

  3. szivárványhavasán

    A változás örök, nem? 🙂 És szerintem Jézus se szégyellte, hogy Isten létére ember is… Hullámvölgy után hullámhegy, tanulni itt is, ott is lehet, ezt tudjuk. Isten áldását kívánom! Lélekerőt, könnyet és mosolyt, bizalmat, kedves Sz.G.!

    • Azt hiszem, lényeges emlékeztető ez, amit ide leírtál. Sokszor elveszünk az önvádaskodásban, és nem vesszük észre, hogy nem azért ismerjük fel, hogy bűnösök (cél-tévesztettek vagyunk), hanem azért, hogy változtassunk, alakuljunk, fejlődjünk, növekedjünk.
      Köszönlek, kedves szivárvány! 🙂

      • szivárványhavasán

        magam is köszönlek, gondolat 🙂

SZABAD A GONDOLAT! (vélemény/kérdés/üzenet)

WordPress.com ingyenes honlap vagy saját honlap létrehozása.