Szabad Gondolat Est: Az éhség és annak csillapítása

Csütörtökön, 2014 január 30-án 7 órai kezdettel szabad gondolat est a Nosztalgia Kávéház emeletén.

Téma: AZ ÉHSÉG ÉS ANNAK CSILLAPÍTÁSA

Mint tudjuk, több fajta éhség létezik, amelyeket különböző módon csillapíthatunk. Ez alkalommal az éhséget egy tágabb fogalomként kezeljük, hogy megnézhessük, hogy mi az összefüggés a fizikai éhség és a különböző vágyak között, és mennyire helyettesítheti, pótolhatja egyik a másikat.
– Vajon mitől függ, hogy kinek mennyi táplálékra van szüksége?
– Mitől válik minőségivé, és hogyan okozhat károkat a táplálkozás?
– A böjt (Mire jó a böjt? Mit lehet elérni vele?)
– Vegetarianizmus, húsevés, fénytáplálkozás
– Az ételben lévő információ és annak hatása az ember életére.
– Összefüggések a táplálkozás, a gondolkodás, az érzelem és a viselkedés között.
A csütörtöki közös elmélkedésen, együtt megnézhetjük, melyek az éhség csillapításának módozatai és azok következményei. Megoszthatod saját tapasztalataidat és inspirálódhatsz mások tapasztalataiból.

Hogy jobban érzékeltessem, hogy milyen irányból szeretném, ha megközelítenénk a témát, bemásolok egy korábbi bejegyzést:

Én Vagyok a Végtelen

Közzétéve július 31, 2013 | Szerző: Szabad Gondolat Szerkesztés

bizonyitek

Bennem él a végtelen.
Nem elégít ki már se pénz, se szex, se szerelem,
Boldogságom az anyagban hiába keresem.

Magamra veszek mindent, mit gyenge testem elbír,
A vállaim roskadoznak. Nem ez a gyógyír.

Kerestem az igazit, a nagy csodát,
Jártam-keltem érte hegyen-völgy át.

Kereső szívem hangját játékokkal csitítottam,
Parancsoltam neki: ne keresd, mert megvan!

Eszemet s népemet rendszerint átvertem,
De az Ő igaz nyugalmát továbbra sem leltem.

Meg kellett értenem, nehéz őt átverni,
A sikerért, komám, korábban kell kelni.

Óvatosan keltem hát, hogy ő ne ébredjen,
Álomport hintek rá, ezen járt az eszem.

De álompor a szívre nincs a játékboltban,
Sem a piacon, sem a kocsmában, sem a templomban.

Csak zsibbasztókat találni, akárhol is járok,
Fejem fölött folyton egy gúnyos varjú károg.

Zsibbasztókra költöm az össze vagyonom,
és ha az nem elég, éjj-nappal dolgozom.

Ha kell, koldulni megyek érte.
Ne zaklasson többé! Az Isten szerelmére!

Ne zaklasson engem! Hagyjon nyugodtan élni!
Megvagyok én nélküle is! – akarom remélni.

A végzetembe sietek ezzel a magatartással.
Szív nélkül nem lehet. Se vele, se mással.

Játékok, pénz, zsibbasztók, szex és szerelem.
Az Isten bocsássa meg! Hol itt az értelem?

Ősidők óta kutatom, keresem, nem lelem.
Nem akarom látni, hogy Ő maga a végtelen.

Szívem hangját követve tarthatok csak felé,
Ővele érkezhetek atyám háza elé.

Esélyt kaptam rá, hogy tisztán meglássam:
Bennem a végtelen, s a szív az útitársam.

Folyton figyelmeztet, ha egy helyben sokat állok,
Ha a félelem visszafog, s ha zsibbasztókra várok.

Az ő hangját követve az utat mindig meglelem,
Segít, hogy megszülessen a FÉL-ből az ÉRT-ELEM.

Reklámok
Categories: Minden | 6 hozzászólás

Bejegyzés navigáció

6 thoughts on “Szabad Gondolat Est: Az éhség és annak csillapítása

  1. Schmidt Károly

    Kedves Szabad Gondolat!
    Én úgy gondolom, hogy ezzel a “módszerrel” a fizikai és lelki éhséget egyaránt csillapítani lehet:

    A JÖVŐ KONYHÁJA

    Most járunk oly iskolába,
    hol a létnek nincs konyhája,
    nem fő leves, sem második,
    ember Fénnyel táplálkozik.

    Földi étek ismeretlen,
    a gyomor sem élhetetlen,
    ki idejár enni felejt,
    mégsem lesz belőle selejt.

    Előélet nagyon fontos,
    felvételi precíz, pontos,
    követelmény igen kemény,
    nem felel meg, ki nem szerény.

    A tananyag oly egyszerű,
    életszagú, meseszerű,
    ki az anyagban el nem vész,
    feladata nem lesz nehéz.
    (2013.08.07.)

    Jó étvágyat kívánok AZ ÉHSÉG CSILLAPÍTÁSÁHOZ, szeretettel: Schmidt Károly.

  2. szivárványhavasán

    Az jutott eszembe, hogy többféle szerelem-fogalom létezik – számomra legalábbis. A köznapi, megkövesedett jelentésében többnyire! teljesen anyagi vonatkozású vágyakra és azok csillapítására vonatkozik. A magasztosabb értelmében, úgy gondolom, egyfajta életérzés. SZER-ELEM 😉 Szer-elem a lét-elem. Az ét-elem. 😀

  3. Ez nagyszeru cikk, kar hogy nem vagyok ott veletek, de szivbol egyuttertek. Es mivel 3 dimenzios lenyek vagyunk, az ugynevezett ehsegek megnyilvanulnak az osszes sikon, lathatjuk a korulottunk levo embereken mar, kinek hol a gondja. Sok sikert tovabbra is a fejlodesben es a felismeresekhez, dragaim! 🙂 ALDAS!

SZABAD A GONDOLAT! (vélemény/kérdés/üzenet)

WordPress.com ingyenes honlap vagy saját honlap létrehozása.