A Spirituális Birka születése és halála

picstopin.comKedves olvasó, mint ahogy azt te is tapasztalhatod, napjainkban egyre erősödik a spiritualitás igénye a materialista eszmék által dominált, a több ezer éves dogmákban csalódott emberek világában.
Természetesen ezt a jelenséget az eddig pásztorok, mesterek, (meg)vezetők sem nézhetik tétlenül. Érzik, hogy akcióba kell lépniük, különben a gyeplők elszakadnak, a nyáj szétszéled, és a bárányok, kik eddig hallgattak, ráébrednek isteni minőségekkel rendelkező emberi mivoltukra. Ez, mint tudjuk, („a moneypulátorok” is tudják) oda vezethet, hogy a jelenlegi hatalmak homokvárai szétcsúsznak, és olyan „várak” épülnek helyettük, melyek már alapjaikban erősebbek és időtállóbbak, mint az eddigiek, és amelyek felépítésére nem kell építkezési engedély a pásztoroktól.
Ezen kínos felismerés után a begörcsölt (meg)vezetők úgy döntöttek, hogy ha már modern lelkiségre van szüksége a nyájnak, modern lelkiséggel (spiritualizmussal) fognak etetni mostantól. Mint tapasztaljuk, működik is a projektjük, ugyanis szemünk láttára születnek az eddig materialista eszméket valló birkákból a spirituális birkák, akik abban különböznek elődjeiktől, hogy más eszmei és tárgyi bálványokat kezdenek imádni, mint elődjeik.

Kedves olvasó, fontosnak tartom megnevezni a jelenséget annak érdekében, hogy ha más is felfigyelt rá, egy pillanatig se gondolja, hogy képzeleg. Nem, nem képzelegsz te sem, szemtanúja vagy a modern „spiribirka” születésének, melynek ugyanúgy szüksége van a pásztorra és a bálványokra, mint a klasszikus, materialista elveket valló, vagy a konzervatív vallásos eszmék szerint élő barinak.
Mint már korábban is írtam, az hogy a bárány fehér vagy fekete, spirituális vagy materialista szemléletű, teljesen lényegtelen. Mindaddig, amíg pásztorokra és bálványokra van szüksége, és olyan utasításokat meg programokat hajt végre önkéntelenül, gondolkodás nélkül, melyekhez nem társul az ő személyes megértése, megélése, felismerése, élettapasztalata, továbbra is birka marad. A pásztorok és moneypulátorok taktikaváltása azt a célt szolgálja, hogy felinstallálja a birka elmékre a változás illúzióját, hogy elhitesse velük, hogy hatalmas minőségi változásokon mentek keresztül, melynek következtében kezdetét veszi az oly régóta hangoztatott újkor, melyben mindenki békében és harmóniában fog élni.
Magyarázkodás 1
Úgy érzem, hogy a fenti sorok egy kis magyarázkodást is maguk után vonnak, ugyanis az egésznek lehet egy olyan olvasata is, hogy nincs szükség az egységre az együvé tartozásra, stb.
Ez nem igaz! Sőt, ellenkezőleg: nagyobb szükség van ezekre az értékekre, mint valaha. A bibi ott van, hogy ezt az egész „együvétartozósdit” is sikeresen átértelmezték számunkra oly módon, hogy az együvé tartozás mostantól birka mivoltunkban erősítsen meg bennünket. Tehát együtt hiszünk a hamis eszmékben, ideológiákban, amelyek a pásztor varázsfuvolájából indulnak a nyáj irányába, és amelyért az önálló gondolkodásra és mérlegelésre képtelen bari továbbra is képes gyilkolni, felebarátját pokolra küldeni. 

Nem tartom magam méltónak arra, hogy megmondjam a tutit minden kedves olvasó számára. Ha azt tenném, én is az imádott és bálványozott pásztor szerepére pályáznék. Tudom, hogy nem tehetek ilyent, mert ezáltal másokat vezetnék félre, és közvetett módon önmagamat is bántalmaznám. Csupán egy egyszerű, meztelen gondolatot engednék útjára, mely talán egy kis megértést stimulál a minket körülvevő éterben.
Együvé tartozás: Nem szívesen idézek másokat, mert bőven kapok gondolatokat magától a gyártótól személyesen, akitől minden gondolat származik, de olyan szépen, mint ahogy azt annak idején József Attila megfogalmazta, lehet, hogy én nem tudnám megfogalmazni.
Tehát egység, együvé tartozás:
Hiába fürösztöd önmagadban, csak másban moshatod meg arcodat.”
Na, talán ez lenne az együvé tartozás lényege. Hogy végre rájövök, én a hazafele vezető utat kereső lélek, hogy csak a TE segítségeddel tudhatom meg, ki vagyok, csak a te tükrödben láthatom, meg ki vagyok, ki voltam, és kivé válhatok. Merthogy én nem (csak) Bodó Attila vagyok, hanem én vagyok minden, ami az ember valaha volt, és amivé valaha válhat. Ahhoz, hogy megértsem teremtőmet, az ő mesterművét, hogy boldogan távozhassak, – ha egyáltalán távoznom kell majd egyszer –, szükséges megértenem emberi mivoltomat. És ehhez nagy szükségem van minden egyes földi halandóra, akikkel szóba állhatok, akiket megfigyelhetek, akiktől tanulhatok, akik tükrében megláthatom emberi mivoltom sokszínűségét. Tehát saját „magam érdekében”, – és itt hangsúlyoznám azt, hogy saját magam érdekében, és még véletlenül sem másért – „egységet vállalok” mindenkivel, akivel a sors összehoz. Legjobb tudásom szerint szolgálom embertársamat és közben önmagamat vizsgálom az ő tükrében, hogy megtudjak mindent emberi mivoltomról, még mielőtt „elvennék” tőlem ezt a lehetőséget. 

Nos, talán ez az egység. Annak tudása, megélése, vállalása és vallása, hogy egy vagyok minden egyes embertársammal, ki azért kerül be látószögembe, hogy emberi mivoltom egy olyan oldalát ismertesse meg velem, melyet korábban nem volt alkalmam megismerni. Egyek vagyunk, együvé tartozunk. Szükséged van rám ugyanúgy, mint ahogy nekem szükségem van rád.
Együvé tartozásunk nem jelentheti azt, hogy hamis, jól hangzó eszmékre, melyeket egyáltalán nem értünk, együtt bólogatunk mindaddig, amíg meg nem kapjuk a behívót a vágóhídra, ahol a pásztor helyettünk eldönti, hogy nincs többé szükség ránk.

Materialista birkából spirituális birkává lenni körülbelül annyit tesz, mint cseberből átugorni a vederbe a nagyobb mozgástér reményében.
Francisco de Zurbarán's Agnus Dei - a still life of a trussed up lamb

Birkából Ember:
A tömegre és a tömegszellem által vezérelt cselekedetekre nincs szükségem. Egyénekre van szükségem, az egyéni tapasztalatokra, az egyének tapasztalataira, személyes felfedezéseire, melyeket ők, tudva, hogy amit értem tesznek, azt saját magukért teszik, jókedvvel megosztanak velem.
Az irányított tömeges jelenségek mindegyike, legyen az spirituális vagy materiális számomra valahol a legocsmányabb istenkáromlás nívója alatt helyezkedik el.
Meggyőződésem, hogy a turizmus az utazás alattomos elárulása, ugyanúgy, ahogy a tömegesen gyakorolt/ gyakoroltatott spiritualizmus a tiszta, fejlődést és újjászületést hozó lelkiség elárulása.

Ha van ördög, akkor az több mint bizonyos, hogy nem alszik. Turizmust és tömeges meditációkat szervez, újabbnál-újabb vallásokat alapít, hősöket és bálványokat avat.
Magyarázkodás 2
Ha bárki számára sértőek a fenti sorok, vegye úgy, hogy nem róla, hanem saját magamról írtam. Az én társadalomkritikám valójában az önkritikám, és vállalom, mert én vagyok a társadalom. Rajtam kívül senki és semmi nem felelős az én fájdalmamért, az én csalódottságomért, az én nyavalyámért. Most érzékelem az újjászületésem fájdalmait, egy olyan születését, mely megöli bennem a birkát, megformálja belőlem az embert, és méltóvá tesz arra, hogy Isten gyermekének nevezzem magam, ki tudatára ébredt, ráébredt isteni eredetére.

blue
Szabad Gondolat

NEM IS OLYAN MESSZE:

Hej de messze majomország,
ott terem majomkenyér,
majomablak majomrácsán
majomnótát ráz a szél.

Majomtéren, majomréten
majomhősök küzdenek,
majomszanatóriumban
sírnak majombetegek.

Majomtanártól majomlány
majomábécét tanul,
gaz majom a majombörtönt
rúgja irgalmatlanul.

Megépül a majommalom,
lesz sok majommajonéz,
győzve győz a győzhetetlen
győzedelmes majomész.

Majompóznán majomkirály
majomnyelven szónokol,
egyiké majommennyország,
másiké majompokol.

Makákó, gorilla, csimpánz,
pávián, orángután,
mind majomújságot olvas
majomvacsora után.

Majomvacsoraemléktől
zúg a majomreterát,
majombakák menetelnek,
jobbra át és balra át.

Rémületes majomarcot
vágnak majomkatonák,
majomkézben majomfegyver,
a majmoké a világ.

Reklámok
Categories: Minden | 16 hozzászólás

Bejegyzés navigáció

16 thoughts on “A Spirituális Birka születése és halála

  1. Gratulálok!
    Ez így nagyon kerek!
    😀

    • Gratulálj magadnak, hisz te akiben ezek a dolgok megérettek, és még egy néhány hozzád hasonló ember írta ezt. Én csak fogtam a plajbászt. 🙂

  2. Andrea

    Kedves Attila! Na ez az a gondolat ami egy pár hónapja intuitíve megtalált, és ami mellé én is bátran odaállok! Köszönöm az írásod.

    • Kedves Andrea, neked is csak azt tudom mondani, amit Boglárkának. Az a kollektív tudat, mely ráébredt ezekre a dolgokra írta a fenti sorokat, én csak a ceruzát fogtam, miközben lehet, hogy te sütöttél valami finomat, vagy visszaadtad egy gyerek jókedvét, életörömét.
      Derűs napot! 🙂

      • Andrea

        Pontosan 🙂 Ha megnézed, jó szavakat használtam, “köszönöm az írásod” 🙂 Mármint azt, amit sokan megkaptunk információt, de te megkaptad a tehetséget és a tettrekészséget hogy leírtad 🙂 Ezt köszöntem meg 🙂

  3. Tanulva az előttem szólóknak írt válaszodból egyszerűen csak megosztom az írást. Nem is tudom mikor tettem ilyet utoljára. 🙂

    • Néha én is csinálok ilyent. Olyankor még hálás is vagyok, hogy valaki volt olyan kedves, és megkímélt engem az írás fáradalmaitól 🙂 Jóegészséget! 🙂

      • Teljesen megértelek. Engem is ugyanez motivált. Hasonló jókat Neked is! 🙂

  4. Katika

    A fenti sorok engem annyiban támogatnak, hogy igen, vannak belső megérzéseim és azok nem csalnak. Erősítenek, hogy bízzak magamban. Amikor olvasom a soraidat, olyan mintha én beszélnék. Érdekes…

  5. Schmidt Károly

    Kedves Szabad Gondolat!
    Most is olyan témáról írtál, s úgy, amelyet csak üdvözölni tudok, mi több, bizonyságot adtál arról, ami bennem már régóta munkálkodik, s mely szerint nem csak én gondolkodom így. Ez egyáltalán nem arról szól, hogy kívülről várok visszaigazolásokat az én “sebeimre”, mert hiszen azokat bekötni, s meggyógyítani csak én tudom, sőt csak nekem van jogom. Írásodból számomra az …izmus(ok) világlanak ki, s talán a legélesebben a ma már oly divatos spiritualizmus, nem hanyagolva az előbbieket sem. Természetesen a spiritualizmust sem ítélem el a többivel egyetemben, hiszen minden izmus lehet(ne) jó, ha azokat más gondolatok, agyak, – inkább SZÍVEK – irányítanák. Rövidebben összefoglalva, a már tőlem megszokott módon, s a már korábban, 2013.06. 05.-én írt versemmel szeretnék írásodra reagálni, mind ezzel képviselni az én álláspontomat (is):

    …izmus(ok)

    Egy pár izmust hagytunk már
    múltnak világában,
    sok-sok embert éltetett
    naivitásában.

    Izmusok csak arra jók,
    hogy ne légy önmagad,
    meg ne leld, meg ne találd
    melyik a Te utad.

    “Életrevaló” ember
    mindezt kihasználta,
    s aki nem volt tudatos,
    lett a rabszolgája.

    Minden izmus kerekét
    ugyanazok hajtják,
    hajthatják, hisz emberek
    szemüket becsukják.

    Bosszantják csak azokat,
    akik önként hagyják,
    éltető energiát
    rájuk pazarolják.

    Ellene van orvosság,
    bele ne ártsd magad,
    test-lélek és szellemed
    csak így lehet szabad.

    Köszönöm, hogy benyithattam ezen az ajtódon is, szeretettel: Schmidt Károly.

    • Ha nem lennék ekkora paraszt, valószínűleg én is ilyen szépen, rémekbe szedtem volna gondolataimat. Na de meggyőződésem, kedves Károly, hogy jó ez így. Helye van ebben az éterben a metaforáknak, a művészi jelzőknek, a rímeknek, és a pimaszul szókimondó soroknak is. Az, hogy az utóbbira is szükség van, sajnos arra utal, hogy nem túl rózsás a helyzet 😛
      Örvendek, hogy megosztottad rímelő soraid.
      Tedd ezt máskor is, mert rosszra nem tanít! 🙂
      Jóegészséget!

    • Ne felejtsük el hogy a modern tudomány-ismus is ugyanabba a cipőbe van!

  6. Schmidt Károly

    Kedves Szabad Gondolat!
    Köszönöm, teszem ezt máskor is, teszem azt, amit a szívem írat, diktál, s az ujjam engedelmeskedik, szeretettel: Schmidt Károly.

  7. juca

    Elöször megrémültem, mert arra gondoltam, hogy az én spirituális utamra is vonatkozik, igen az elején én is kerestem a bálványokat, kerestem azt aki kézenfogva a menyországba vezet, vagy netalán oda repít, ha ügyes vagyok. De mos már tudom a magam utját kell járnom de kellenek az ilyen remekmüvek, hogy biztosabb talajon álljak, de egyenlöre csak tipegek…:)

  8. mi ? kérdezem magamba ! ez igaz! 🙂 nagyon jóó! lenne egy kérdésem! a birka együtt tud müködn a nyájjal? 🙂 köszike!

SZABAD A GONDOLAT! (vélemény/kérdés/üzenet)

Működteti a WordPress.com.