Nevem Szabad Gondolat

szabad

A nevem Szabad Gondolat!
Mert azt látom, mit nem szabad, mi nem szép, s nem divat.

A nevem Szabad Gondolat!
Nem köt már hiú vágy, remény, küszködés s akarat.

Eltemettem, ki fogvatartott,
Sötétet s árnyékot okádott,
Falakat épített,
Fényt csak alig látott.

A nevem Szabad Gondolat!
Ahogy élnem, úgy meghalnom is bárhol, bármikor szabad.

Nincs ellenségem, nincs barátom.
Nincs hamis táplálék, mit később ki kell hánynom.
Elhalványultak számomra a cirkuszi fények,
A valóság képei élénkebben élnek.

Otthonom sincs széles e világon,
Az utat, mit elkezdtem, örökön kell járnom.

Pénz, politika, vallás,
Gyűlölettel teletűzdelt pártoskodás,
Faji, szexuális, nemzeti hovatartozás,
Számomra életet gyalázó káromkodás.

Eltemettem büszkeségem,
Diadalom, hőstettem s erényem.
Mit a társadalom rám aggatott,
Nehéz volt már valóságnak vélnem.

Az én szabadságom, olykor a testem rabsága,
A tisztánlátás lelkem legfőbb kívánsága.

Eltűntek számomra a falak, s a határok,
A gazdagokban szegényeket, s szegényben gazdagokat látok.

Eltűntek számomra a falak s a határok,
Mit áldásnak hittem mostanig, az ma sűrű átok.

Eltűntek számomra a falak s a határok,
Szent lepel mögött megvakult, éhes varjú károg.

Eltűntek számomra a falak s a határok,
Száműzöttben, koldusban, kurvában, gyilkosban
Ártatlan, megfeszített embereket látok.

Eltűntek számomra a falak s a határok,
A tegnapi vigyor helyett ma
Eltorzult, megtört ábrázatot látok.

Megteszek mindent, mit meg kell tennem,
Elengedek mindent, mit el kell engednem.
Nem várok senkire, hogy helyettem cselekedjen,
Ha gyáva vagyok utamhoz, a sors keze verjen!

Nevem Szabad Gondolat!
Jövőt s múltat eltemettem.
Most már látom, míg hittem bennük,
A jelent, a valóságot megvetettem, kinevettem.

Nevem Szabad Gondolat,
Egy bélyeg mit kölcsön vettem.
De ha másnak kedvesebb mint nekem,
Odaadom, engedem, hogy menjen.

Új nevem is csak egy újabb, tetszetősebb rabság,
Míg névre van itt szükség, addig nincs Szabadság.

egy “Szabad Gondolat” ?

Reklámok
Categories: Minden | 6 hozzászólás

Bejegyzés navigáció

6 thoughts on “Nevem Szabad Gondolat

  1. Schmidt Károly

    Kedves Szabad Gondolat!

    Elolvastam soraidat,
    megláttatott valóidat,
    miről írsz, bennem gyújt ki Fényt,
    viselkedsz talán “őrültként”.

    Dobogtattad a szívemet,
    megmozgattad a lelkemet,
    mást most ugyan mit mondhatok,
    sok ilyen írást kívánok.

    Az első versszak negyedik sorom bizonyára nem érhető félre a “Nevem Szabad Gondolat” írásának második sora alapján.

    Minden jót, békés napokat kívánok, szeretettel: Schmidt Károly.

    • Kedves Károly,

      A rímeknek nem vagyok én mestere
      Testem-lelkem a matéria eledele.

      A lélek üvölt, nem lehet azt bírni.
      Ezért néha könnyebb rímelősen írni.

      Rímeidnek tánca megfertőzte eszem,
      Szívem dallamát hallgatva él billentyűzetem.

      Szép napokat! 🙂

  2. Schmidt Károly

    Kedves Szabad Gondolat!

    Én is csak amatőr vagyok,
    versírásért élek, s halok,
    mi lelkem foglalkoztatja,
    azon nyomban tollba mondja.

    Írást miközben olvastam,
    szép lassacskán azt gondoltam,
    majd mondtam magamban: hú-ha,
    talán én voltam a múzsa?

    Versbe foglalt írásod -az én meglátásom szerint – csak emelt a értékén.

    Bocsánat ezekért a nem mindennapi hozzászólásokért.
    Utóirat: most vettem észre, hogy az előző írásomban az érthető szóból kimaradt a “t” és az “őrültként” után elfelejtettem kérdőjelet tenni, mert eredetiben így szándékoztam.. Elnézést, bakizni nem nehéz.

    Szép Szabad Gondolatokat kívánok, szeretettel: Schmidt Károly.

  3. Dia

    ez egy igazi programvers.
    igaz, a József Attilás nekem “versebb” volt,
    de ez meg programnak kiváló. 🙂

    a fentebbi költő-dialógus pedig nagyon bejött. feldobott az olvasása. 😉

  4. Az ellenkezés állandó ördöge (aki nem szabad)

    És megint a gonosz erkölcs õre
    az igazság, mint purdé, põre
    világos, hogy lemondani könnyû
    arról amiért nem hullott még könnyû
    amit nem kaptál csak vártál, s jó lett volna
    de hol van az adósság, amivel tartozol sorban,
    nemzetnek, szülõnek, földnek
    aki nevelt, etetett és most is téged tart meg
    amíg levegõt szívsz, nem vagy szabad
    amíg gyomrod korog, nem vagy szabad
    amíg asszonyöl bújtat, nem vagy szabad
    amíg aludnod kell, s fáradsz, nem vagy szabad
    amíg sorsod járod, nem vagy szabad
    rabja vagy mindannak mi ember
    hogy szabad légy szónál azért több kell
    amíg halnod kell, nem vagy szabad.

    Amikor nem alszol, s nem halsz többé
    akkor leszel csak szabad, örökké.

  5. Meny Vele

    Anyagi világban a gonosz a teremtő…. aki túllép rajta annak már az lesz béklyó!

SZABAD A GONDOLAT! (vélemény/kérdés/üzenet)

Működteti a WordPress.com.