Győzd le hát a gonoszt!

gonoszGyónom a mindenható Istennek és nektek testvéreim,
hogy sokszor és sokat vétkeztem,
a ROCKTÓL “elhűtlenedtem”.

Igen, kedves testvérem, be kell vallanom, hogy bár már nehéz hallószerveimnek a szikla (angolul ROCK), tudom, hogy nem lehetnék az, aki most vagyok, ha nem ismerkedhettem volna meg a szikla súlyával, keménységével, erejével. Megértettem, hogy az út a szabadsághoz, a lázadáson keresztül vezet, mely azt a döntést követi, hogy többé nem kívánsz az lenni, amit mások akarnak, hogy legyél, hanem megpróbálsz önmagadért, gondolkodni, dönteni, saját életedért felelősséget vállalni. Közben arra is rájöttem, hogy a lázadás még nem a szabadság, csak eszköz. A rögeszméktől, a sötét dogmáktól, a hazugságoktól, a gonosz megtévesztésektől való elszakadás eszköze. Ebben segített nekem gyerekkoromban a kőszikla, a ROCK. Nekem valamiért a Rudán Joe hangjától dübörgő POKOLGÉP volt a kedvencem. Amikor megpendültek a húrok, és berezdültek Rudán hangszálai, éreztem, hogy nem lehetek gyáva féreg egy életen keresztül, le kell győznöm a gonoszt, mely lelkemben él, mely fekete palástjával elrejti lelki szemeim elől a valóságot. Akkoriban kívülről fújtam a Győzd le a gonoszt, az Adj új erőt, a Hol van a szó számokat. Tettem ezt oly módon, hogy nem voltam tudatában, hogy ezek a szavak mit is üvöltenek. A minap egy Pokolgép számot hallottam egy barátomnál, mely eszembe juttatta a Győzd le a gonoszt dalszövegét. De annyira eszembe juttatta, hogy még a hideg is kirázott tőle. Azt mondja ez a szám, hogy győzd le hát a gonoszt, mi lelkedben él! (Itt nagyon fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy ez a szám arról a gonoszról beszél, mely az ember lelkében él, melynek valós tükörképe a külső világban megnyilvánuló gonoszság, és nem egy olyan gonoszról, mely kívülről támad az ártatlanokra, mint ahogy azt különböző vallási és politikai dogmák, televíziók, újságok és más “fentről” irányított hírportálok  tudatosan vagy tudattalanul “tanítják” a tudatlan, önismerettel nem rendelkező földi halandónak.)

Drága felebarátom, amikor ez a sor felcsendült az emlékezetemben, hirtelen megértettem, hogy lázadó gyerekként, akinek mindig is baja volt az intézményesített oktatási rendszerrel, a programozással, a vallási dogmákkal, miért szerettem annyira a rockot, a lázadók, a materializmus és a sötét vallási dogmák világából menekülő emberek zenéjét.

Nem is szaporítom tovább a szót. Átadom a mikrofont Rudán Joenak és a Pokolgépnek tiszteletem és hálám jeléül, hogy vállalták, hogy hangos, lázadó zenéjükkel segítenek a szabadságra vágyó embernek megtörni a monoton csendet, melyben az elme reménytelenül fuldoklik időtlen idők óta. Szívből kívánom, hogy ők, akik akkor lázadtak és másokat lázítottak, hogy kitörjenek ebből a monoton, emberi elmét halálra ítélő “csendből”, megtalálják a végtelen békét, az örökös harmóniát, mely a lázadáson és a harcon túl leledzik.

Magányodhoz a sötétség gonosz társként szegült
Szíved mélyén a jégpalást egyre hűlt
Nem értetted a világot mely vért és bánatot szült
A remény hogy választ kapsz talán, messze tűnt

Nem tudom még milyen érzés ha fáj, mar, éget a bűn
Kiálts ha élsz, szabadulni félsz

REFRÉN:
Győzd le hát a gonoszt
Mi lelkedben él
Győzd le hát a gonoszt
Nincs visszaút, menned kell míg élsz!

Álmaidra a valóság sötét árnyként borult
Lelked mélyén a csend hosszúra nyúlt
Elmédben nincs értelem helyére harag nyomult
Sivár lelkedben gyűlölet lángja gyúlt

Nem tudod még milyen érzés ha fáj, mar, éget a bűn
Kiálts ha élsz, szabadulni félsz

Reklámok
Categories: Minden | 5 hozzászólás

Bejegyzés navigáció

5 thoughts on “Győzd le hát a gonoszt!

  1. Emőke

    Hasonló gondolatok bennem is megfogalmazódtak az utóbbi időben, és igen hiszem, hogy ennek a korszaknak is megvolt a maga szerepe a saját lelki fejlődésemben. Olyan jó volt tombolni akkor.

  2. Igen, igen… Nekem ilyen volt többek között az Ossian Ítéletnap című száma. Hányszor erőt merítettem ebből a pár sorból, amikor az értelmetlen rutinba szorítva éreztem magam:

    “Gyémántot csak a gyémánt vágja,
    Erős legyél ki az ütést is állja,
    És eljön majd, mert jönnie kell,
    Az ítéletnap és szabad leszel!”

    Vagy ezek a sorok is sokat mondanak:

    A legtöbb felnőtt kiégve él,
    A szemétdomb csúcsa, szánalmas cél.

    Nyakkendős ‘urak’ a tv-ből néznek,
    Sok-sok mindent megígérnek.
    Amíg ők lesznek, minden marad,
    Hazudik mind, ne hagyd magad!

  3. Nos, én nem a rockot, hanem inkább a gót dolgokat kultiváltam, és a lázadás teremtő erejéről – eszközként, szigorúan, nem célként – eszembe is jutott egy idevágó Faith and the Muse-idézet:
    “Father, mother, sister and friend, it’s not that I embrace the end, it’s simply that I feel too deeply towards what I see around me. But it’ s not escape: this is my way (and I may or may not change)”

    Az utóbbi években én is eltávolodtam a lázadástól, ami csak egy lépcsőfok lehetett a normáktól való búcsú során, funkciója az volt, hogy felbolygassa az iszapot a folyó alján, és tiszta, szabad gondolatokat hozzon a rendszerbe, ahol minden épp azok ellen volt.

    Köszönjük az eszközt, a következő lépés most a rendrakás a sok-sok kacat és az értékes kincsek között. Nem mondom, hogy könnyű.

  4. Visszajelzés: Kérdések és válaszok, a dobozon túlról – interjú az Eszter’s Offtopic szerzőjével | Eszter's Offtopic

SZABAD A GONDOLAT! (vélemény/kérdés/üzenet)

WordPress.com ingyenes honlap vagy saját honlap létrehozása.