A Vallás Mint Drámaíró

DSC_6802 copy Már startból eltűnődtem, hogy csak úgy kijön a házból késő este, és azt mondja egy ezer idegennek, hogy náluk aludhat. Mondom ezek „betegek”. Hogyhogy nem félnek? Késő este van és csak néhány perce „ismerjük” egymást. Ilyenkor szokás félni! Már szinte zavart is, hogy nem félnek. Hanem egyéb, az éjszaka folyamán az életemre törnek:)). Megköszöntem öregapó ajánlatát, és követtem a kis csajt az udvarba. Kis öccsével és édesanyjával találkoztam odabent. Anyuka úgy viselkedett, mintha már tegnap is ott aludtam volna. Azt mondja kis türelem, mindjárt kész a vacsora. A kis csaj és az öccse is nagyon jól beszélték az angolt. Ja és az anyuka sem bukna meg az angol vizsgán. Kiderült, hogy mindkét szülő doktor. A lány épp elvégezte a középiskolát, és orvos szeretne ő is lenni. Öcsike még középiskolás. Perceken belül már úgy viccelődtünk, meg társalogtunk, mintha együtt nevelkedtünk volna. Nagyon finom vacsorával állított be az anyuka. Mondhatni újból királyi bánásmódban volt részem.

Egész este beszélgettünk. Megtudták, hogy ki vagyok, mivel foglalkozok. Én is mélyebb betekintést nyertem az ők szokásaikba, életükbe. Olyan mennyiségű információval találtam szembe magam néhány óra alatt, hogy valósággal éreztem, hogy az nehezebb mint a hátizsákom, melyet egész nap cipeltem a hátamon.

Megtudtam, hogy elég sok az agresszív leopárd náluk felé. És pont azon a helyen, amelyet korábban nézegettem a sátor felhúzására, nemrég fényes nappal megmarcangolt két embert a leopárd. Ismételten eltűnődtem, hogy milyen vak vágányra terelheti az embert a figyelmetlenség. Ha történetesen én nagyon fáradt vagyok, és csak azt látom, hogy szép zöld terület, nem figyelve a megérzéseimre, hogy valamiért mégsem nekem való az a hely, akkor pont oda húzom fel a sátrat, ahol egyszerre két embert megmarcangolt a vad.

Szó esett a vallásról is, a vallásukról. A fiatalok nem tagadták, hogy társadalmi neveltetésüknek köszönhetően a muszlimokat ellenségnek tekintik. Soha nem volt semmilyen közvetlen tapasztalatuk velük, csak azt tudják a hírekből az iskolából, innen-onnan, hogy a muszlimok és Pakisztán India ellensége. Hát igen …. Sajnos így épül a békés világunk. A gyerekeink már fiatal korukban kapnak egy olyan programot, amely szinte kizárja annak lehetőségét, hogy a szülők haragját, ellenszenvét egy másik faj iránt, ne vigye tovább. Mivel még fiatalok, nem voltak nagyon elvakulva, és ők is belátták, hogy a vallásoknak van egy olyan tulajdonságuk is, hogy embereket elválasszanak, szétszakítsanak egymástól. És mindezt mindegyik a „jó” nevében teszi.

Ezen a ponton eszembe jut egy kis megtörtént dráma. A fiatal keresztény hölgynek indiai párja van, aki éppen nem keresztény, de nem is hindu, hanem muzulmán. Látszólag felhőtlen a kapcsolatuk. Szeretik egymást. A nagy döntés is megszületik: én a tied, te az enyém mindhalálig című fejezet kezdetét veszi. Eljegyezték egymást, mivel mindketten úgy érezték, hogy nem kell tovább keresgéljenek, mert megtalálták az igazit. Egy szép napon a fiú bejelenti a lánynak, hogy csak akkor veszi őt feleségül, ha megtagadja régi vallását, és adoptálja az újat: a korán tanításait. Ezen a ponton megszületik az első feltétel. A lányt, mivel ő is ragaszkodik valamennyire vallásához sokként éri: nem tagadhatja meg vallását, melybe beleszületett, melyben nevelkedett, melyben élt egész mostanig. Újabb döntés születik: nem lesznek egymáséi.

Kérdés: melyik erősebb? A szerelem vagy a vallás?

Kérdés kettő: miért állítjuk olyan vakon, hogy a vallás nem válassza szét az embereket, amikor az egyik legerősebb emberi érzést a szerelmet és a szeretetet is le tudta győzni?

A fiú végül megházasodott: muzulmán lányt vett el feleségül, ezzel eleget téve a szülői, vallási és a többi társadalmi követelésnek. Vajon ez a fiú, aki élete egyik legnagyobb döntését ilyen nyomások hatására hozta meg, mikor fog eleget tenni saját szíve követeléseinek? Mikor fog rá hallgatni, ha a pár választásban nem tudott. Kedves olvasó, te adj választ a kérdésre. Az én dolgom az volt, hogy szemléltessem a tényeket.

Mélyebb betekintést nyerhettem házasodási szokásaikba is. Teljesen normális dolog, hogy a szülők fognak majd párt választani a kis csajnak. Fel sem vetődik más lehetőség. Tehát ebben az esetben, még annak a lehetősége is kizárt, hogy a kis csaj muszlim fiúval ismerkedjen. „Nem, a vallás nem választja szét az embereket, sőt ellenkezőleg: arra ösztönzi őket, hogy vallásokon kasztokon kívül keveredjenek.” Tetszik, nem tetszik, ez van. Indiában, nemcsak a kaszton kívüli házasodás tilos. Bizonyos helyeken még szinte a vérfertőzés is megengedett, csakhogy a NÉV el ne vesszen. És természetesen semmilyen baj nincs a vallásokkal, és társadalmi szabályokkal. Úgy igazából az emberrel van a baj, aki félelembe születik, félelemben nevelkedik, és félelemben tölti teljes életét egész utolsó leheletéig, mert a szabályok, és a törvények szentek, és sérthetetlenek. Azt mondjuk, hogy egy szokás, egy társadalmi szabály annyira régi, hogy igaznak kell lennie, ha ilyen hosszú időn keresztül fennmaradt. Istenem, bocsáss meg nekünk ezért az értelmes következtetésért! A szabályok, és törvények teremtő, tápláló és mozgató rugói: az értelem hiánya, az önismeret hiánya, az alacsony tudatossági szint, a vak hit, a bizalmatlanság és a félelem. A fent említett dolgokból minél több van, annál több szabályra, és törvényre van szükség, annál inkább felejtünk el emberként élni, és válunk jól programozható ember-robotokká. Ez teljesen természetes következmény.

Reklámok
Categories: India, Minden | Címkék: , , , , , , , , , | 1 hozzászólás

Bejegyzés navigáció

One thought on “A Vallás Mint Drámaíró

  1. “Kérdés: melyik erősebb? A szerelem vagy a vallás?”

    Hm… szerintem a kérdésfeltevés hamis. Ha a pár tagjai úgy érezték, hogy világlátásuk nem egyeztethető össze, az egyik nem tud a másikhoz igazodni, de kompromisszumot sem akarnak kötni, akkor nagyon jó, hogy időben kiderült, és nem házasodtak össze, nem tették tönkre saját és egymás életét. Az tragédia lett volna.

SZABAD A GONDOLAT! (vélemény/kérdés/üzenet)

WordPress.com ingyenes honlap vagy saját honlap létrehozása.